Szczeciński port ma terminal do załadunku materiałów metalowych

- Materiały metalowe, w tym złom ze stali, żelazo i stopy żelaza można już przeładowywać w szczecińskim porcie. Powstał w nim specjalny terminal do obrotu metalami - poinformowały służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ).
Szczeciński port ma terminal do załadunku materiałów metalowych

Inwestorem terminalu była firma Cronimet, światowy lider w dziedzinie złomu metali stopowych, żelazostopów i metali hutniczych. 

"ZMPSiŚ jako zarządzający infrastrukturą portową wspiera inwestorów, którzy chcą w porcie ulokować swoją działalność. W ten sposób stara się stworzyć jak najlepsze warunki pracy dla uczestników obrotu portowego" - podkreśla dyrektor ds. handlowych i marketingu portów Aneta Szreder-Piernicka.

"Dzięki takim aktywnościom jak budowa nowego terminalu, port może się rozwijać. Jest szansa, że w przyszłości terminal zostanie też otwarty dla innych kontrahentów, co oznacza większą dostępność portu dla statków" - dodała.

Na nabrzeżu udostępniono bocznicę kolejową, gdzie właściciel terminalu może dokonywać załadunku statków o pojemności 5 tys. ton. Nabrzeże wyposażono w dźwigi, a przeładunek może odbywać się z wagonów albo ciężarówek.

Wcześniej władze portu przygotowały infrastrukturę dla potrzeb inwestora, m.in. doprowadziły do niego media oraz wykonały roboty pogłębiarskie przy nabrzeżu.

Czytaj też: Gdański port wypięknieje dzięki studenckim projektom

W terminalu można będzie przeładowywać takie materiały metalowe jak złom stali stopowych i żelaza, żelazochrom i żelazonikiel.

Budowa terminalu, którego zdolności przeładunkowe wynoszą 200 tys. ton rocznie, trwała ponad rok. Jej koszt to ok. 22 mln zł.

Jak zapowiada kierownictwo terminalu, inwestor skupi się przede wszystkim na skandynawskiej bazie klientów.

"Szczecin ma doskonałe położenie. Stawiamy sobie za cel uzyskać jak najszybsze i optymalnie dopracowane dostawy dla naszych klientów. Szczecin, jako jeden z największych i najkorzystniej położonych portów morskich rejonu Morza Bałtyckiego oferuje ku temu idealne warunki" - podkreśla prezes zarządu holdingu Cronimet Juergen Pilarsky.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

Grupa Cronimet z siedzibą w Karlsruhe od ponad trzydziestu lat dostarcza surowce dla przemysłu produkującego stal stopową. Obecnie zatrudnia ponad 5,5 tys. pracowników w ponad 50 oddziałach na całym świecie.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE