Sześć ofert na budowę S5

Sześć ofert złożono w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego z fragmentów drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław. Ich wartość wynosi od 597 do 703 mln zł brutto, a najtańsza należy do włoskiego Astaldi.
Sześć ofert na budowę S5

Cała trasa od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km. Inwestycję podzielono na trzy części i we wtorek otwarto oferty w przetargu na jej trzeci fragment o długości ok. 19 km. Natomiast w kwietniu GDDKiA otrzymała oferty na pierwszy i drugi odcinek o długości odpowiednio ok. 15 i 14 km.

Z informacji przekazanych we wtorek przez GDDKiA wynika, że najtaniej trzeci odcinek trasy chce wybudować włoskie Astaldi, które wyceniło swoje usługi na 597,60 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 946,10 mln zł brutto.

Dwie kolejne oferty pod względem ceny należą konsorcjum zależnej od Strabaga spółki Heilit+Woerner oraz Budimeksu (607,44 mln zł brutto) oraz konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Mota-Engil Engenharia e Construcao (608,34 mln zł brutto).

Pozostałe oferty złożyły: konsorcjum Salini Polska, Salini-Impregilo, Todini Costruzioni Generali, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex (642,94 mln zł brutto), Dragados (648,42 mln zł brutto) oraz konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones (703,54 mln zł brutto).

Wszystkie oferty przewidują 30-miesięczny termin realizacji oraz 10-letni termin gwarancji. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty mają być brane pod uwagę: cena (90 proc.), gwarancja (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.). Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Planowana inwestycja to fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław. Jej realizacja ma zapewnić powiązanie woj. dolnośląskiego z krajowym układem drogowym woj. wielkopolskiego i Polski północnej a także - poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia z południowym i zachodnim rejonem woj. dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE