PARTNER PORTALU
  • BGK

Sześciu chętnych na przebudowę "wąskiego gardła" Zakopianki

  • PAP/KDS    12 marca 2018 - 10:24
Sześciu chętnych na przebudowę "wąskiego gardła" Zakopianki
- Oferty zostały otwarte i są badane, wśród nich jest m.in. oferta chińska, która jest najtańszą (…) - mówi minister Adamczyk. (fot. GDDKiA)

Oferty na projekt i budowę dwujezdniowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem są obecnie badane – podał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja ma usunąć "wąskie gardło" w drodze na Podhale.




  • W przetargu ogłoszonym przez GDDKiA wpłynęło sześć ofert - najniższą cenę zaproponowała firma chińska.
  • Planowana inwestycja będzie realizowana w formule "projektuj i buduj".
  • Jak zastrzega Adamczyk, prowadzona będzie w trudnych, górskich warunkach, co powinno być odzwierciedlone w cenie. 

Chińska firma Stecol Corporation przedstawiła cenę ponad 706 mln zł za realizację kontraktu. Druga pod względem ceny jest oferta polskiej firmy Intercor z Zawiercia, która zaproponowała cenę ponad 880 mln zł. Kolejne oferty mieszczą się w przedziale od blisko 891 mln zł do ponad 1,486 mld zł. Wszyscy wykonawcy chcą zrealizować inwestycję w ciągu 49 miesięcy od daty podpisania umowy.

- Oferty zostały otwarte i są badane, wśród nich jest m.in. oferta chińska, która jest najtańszą (…). Oferty podlegają badaniu, czy przypadkiem nie zaproponowano rażąco niskiej ceny, czy mamy w tych pracach uwzględnione wszystkie te elementy, które są cenotwórcze - powiedział Adamczyk w poniedziałek (12.03) w Radiu Kraków.

Czytaj więcej: Chorzów i tramwaje wyremontują przelotową ul. 3 Maja

Jak podkreślił, budowa 16,1 km dwujezdniowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem będzie realizowana w trudnych, górskich warunkach, co musi mieć odzwierciedlenie w cenie. - Na odcinku tym będziemy mieli do czynienia z gigantycznymi pracami ziemnymi - 1,5 mln metrów sześciennych mas ziemi i skał, bo przecież tam jest bardzo różnorodny grunt, musi zostać przemieszczone: część wywieziona, część będzie zabudowana (…). To są prace, które mają wpływ na końcową wartość tego przedsięwzięcia - dodał minister.

Adamczyk zastrzegł, że oferty złożone w przetargu są badane przez inżynierów i ekspertów z dziedziny analiz finansowo-ekonomicznych, dotyczących realizacji inwestycji drogowych.

Planowana inwestycja będzie realizowana w formule "projektuj i buduj". Przewiduje się budowę: 16,1 km dwujezdniowej drogi, czterech węzłów drogowych w Obidowej, Klikuszowej, Nowym Targu Zachód i Nowym Targu Południe oraz 22 obiektów inżynierskich: mostów, wiaduktów i estakad. Ponadto, konieczne będzie wybudowanie infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt.

Czytaj więcej: Remont drogi A18 Olszyna–Golnice pilnie potrzebny

Zakopianka na odcinku Rdzawka - Nowy Targ formalnie nie będzie drogą ekspresową, ale będzie w zasadzie spełniać jej parametry. Będzie to droga o ruchu przyspieszonym. Odcinek ten będzie kontynuacją istniejącej dwujezdniowej DK 47 i połączy się z nią w Rdzawce.

W momencie ogłoszenia przetargu GDDKiA szacowała, że inwestycja będzie - ze względu na trudny teren i konieczność wybudowania wielu obiektów inżynieryjnych - kosztować ok. 1 mld zł.

Obecnie droga krajowa 47 między Rdzawką a Nowym Targiem jest w każdym kierunku jednojezdniowa. To "wąskie gardło" dla kierowców zmierzających na Podhale. Według pomiarów z 2015 r. średni ruch dobowy na tym odcinku Zakopianki sięga 18 tys. pojazdów, a w weekendy, ferie i wakacje znacząco wzrasta.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.