Szybciej na kolejowej trasie z Katowic do Opola i Wrocławia

Ponad 60 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka, która przyśpieszy przejazdy na linii Katowice - Wrocław.
Szybciej na kolejowej trasie z Katowic do Opola  i Wrocławia

Linią tą poruszają się pociągi pasażerskie i towarowe na trasie Katowice-Opole-Wrocław. Inwestycję zrealizuje Skanska na zlecenie PKP PLK.

Prace rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają do końca listopada tego roku. Będą prowadzone przy czynnym ruchu kolejowym. Skanska, która zrealizuje inwestycję, wykona ją w konsorcjum swoich jednostek z Polski i Słowacji.

Odcinek, który zrewitalizuje Skanska, to część ważnej linii kolejowej Gliwice Łabędy-Pyskowice-Błotnica Strzelecka. – Roboty, które wykonamy przyniosą poprawę komfortu podróży dla pasażerów kolei – mówi Rafał Wojciechowski,menadżer projektu, Skanska. – Przebudowa linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka przywróci pierwotne parametry techniczne linii.

Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów, zmniejszą się koszty utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększy się prędkość pociągów na tracie. – Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h – tłumaczy  Wojciechowski.
Inwestycja pozwoli też na skrócenie czasu podróży pociągiem na trasie z Katowic do Opola i Wrocławia.

Na inwestycję składa się szeroki zakres prac. – Wykonamy przebudowę nawierzchni kolejowej, czyli m.in. wymienimy prawie 14 km nawierzchni torów, przebudowę układu torowego na stacjach Toszek i Paczyna wraz z wymianą 22 rozjazdów – tłumaczy menadżer.

Inwestycja obejmuje też przebudowę 5 przejazdów kolejowych, odbudowę ponad 7 km rowów i rewitalizację 4 obiektów inżynieryjnych. Obiekty inżynieryjne, które zostaną wyremontowane, to dwa przepusty, most i wiadukt.

- W ramach prac elektroenergetycznych przebudujemy m.in. ponad 14 km sieci trakcyjnej – wymienia Wojciechowski. - Wykonamy również roboty z zakresu branży automatyki i telekomunikacji, np. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryczną centralizację zwrotnic.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.