PARTNER PORTALU
  • BGK

Szybciej na kolejowej trasie z Katowic do Opola i Wrocławia

  • pt    11 lutego 2014 - 15:16
Szybciej na kolejowej trasie z Katowic do Opola  i Wrocławia

Ponad 60 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka, która przyśpieszy przejazdy na linii Katowice - Wrocław.




Linią tą poruszają się pociągi pasażerskie i towarowe na trasie Katowice-Opole-Wrocław. Inwestycję zrealizuje Skanska na zlecenie PKP PLK.

Prace rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają do końca listopada tego roku. Będą prowadzone przy czynnym ruchu kolejowym. Skanska, która zrealizuje inwestycję, wykona ją w konsorcjum swoich jednostek z Polski i Słowacji.

Odcinek, który zrewitalizuje Skanska, to część ważnej linii kolejowej Gliwice Łabędy-Pyskowice-Błotnica Strzelecka. – Roboty, które wykonamy przyniosą poprawę komfortu podróży dla pasażerów kolei – mówi Rafał Wojciechowski,menadżer projektu, Skanska. – Przebudowa linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka przywróci pierwotne parametry techniczne linii.

Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów, zmniejszą się koszty utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększy się prędkość pociągów na tracie. – Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h – tłumaczy  Wojciechowski.
Inwestycja pozwoli też na skrócenie czasu podróży pociągiem na trasie z Katowic do Opola i Wrocławia.

Na inwestycję składa się szeroki zakres prac. – Wykonamy przebudowę nawierzchni kolejowej, czyli m.in. wymienimy prawie 14 km nawierzchni torów, przebudowę układu torowego na stacjach Toszek i Paczyna wraz z wymianą 22 rozjazdów – tłumaczy menadżer.

Inwestycja obejmuje też przebudowę 5 przejazdów kolejowych, odbudowę ponad 7 km rowów i rewitalizację 4 obiektów inżynieryjnych. Obiekty inżynieryjne, które zostaną wyremontowane, to dwa przepusty, most i wiadukt.

- W ramach prac elektroenergetycznych przebudujemy m.in. ponad 14 km sieci trakcyjnej – wymienia Wojciechowski. - Wykonamy również roboty z zakresu branży automatyki i telekomunikacji, np. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryczną centralizację zwrotnic.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.