Szybka ścieżka na A4

GDDKiA zamierza skorzystać tzw. szybkiej ścieżki przetargowej przy wyborze nowego wykonawcy 21-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami.
Szybka ścieżka na A4

Dwa tygodnie temu GDDKiA wypowiedziała kontrakt na budowę tego odcinka autostrady polsko-macedońskiemu konsorcjum firm NDI oraz SB Granit. Powodem były znaczne opóźnienia w realizacji inwestycji.

Rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Magdalena Chacaga poinfowała, że zarządca dróg przystępuje do procedur, których efektem będzie wyłonienie nowego wykonawcy. Cały proces będzie skrócony, na co pozwala ustawa prawo zamówień publicznych w przypadku zaistnienia pilnej potrzeby.

Według niej w poniedziałek zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i tzw. projektu różnicowego, który określa, co zostało zrobione i to, co jeszcze trzeba zrobić w ramach kontraktu.

– Tryb przyspieszony umożliwia nam skrócenie terminów z 70 dni łącznie w dwóch etapach do 20 dni łącznie w dwóch etapach” – wyjaśniła Chacaga.

Do 25 marca potencjalni wykonawcy mogą składać wnioski o udział w przetargu. Po przeanalizowaniu wniosków nie więcej niż 10 firm spełniających warunki zostanie zaproszonych do składania ofert. Otwarcie ofert zaplanowano na połowę kwietnia. Na początku maja powinna zostać podpisana umowa z firmą, która uaktualni projekt, co stanie się podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty.

W pierwszej kolejności – w czasie 3 tygodni – GDDKiA będzie oczekiwać od wykonawcy inwentaryzacji węzła Wierzchosławice, a później reszty trasy i projektu.

Według zapowiedzi drogowców w międzyczasie uruchomimy również proces wyłaniania wykonawcy prac budowlano-montażowych, aby skrócić czas trwania przetargu z 40 do 22 dni.

– Przetarg zostanie ogłoszony, gdy zostanie zakończona inwentaryzacja oraz projekt różnicowy, co nastąpi w drugiej połowie roku (). Spodziewamy się, że jesienią tego roku podpiszemy umowę z solidną firmą, która dokończy budowę autostrady bez przeszkód” – zapowiedziała Chacaga.

GDDKiA chce, aby w pierwszej kolejności powstał węzeł Wierzchosławice, który ma znaczenie kluczowe, bo warunkuje on możliwość użytkowania kolejnych odcinków autostrady z Wierzchosławic do węzła Krzyż k. Tarnowa i dalej na wschód.

Drogowcy szacują, że nowy przetarg opóźni inwestycję o kilka miesięcy, więc odcinek może nie powstać na Euro 2012. Pierwotnie planowano zakończenie budowy na wiosnę 2012 r.

Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit miało zbudować blisko 21-kilometrowy odcinek autostrady A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami w Małopolsce – jeden z trzech budowanych obecnie między Szarowem i Tarnowem. Konsorcjum przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, która opiewała na blisko 623 mln zł brutto.

Zgodnie z umową, konsorcjum miało dwa lata na realizację zadania – tak, jak wykonawcy dwóch pozostałych odcinków autostrady w Małopolsce: z Szarowa do Brzeska oraz z Wierzchosławic do Krzyża koło Tarnowa. Kierowcy mieli pojechać autostradą od Szarowa do Tarnowa wiosną 2012 r.

Wykonawcami pozostałych dwóch odcinków są: polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal, Doprastav oraz Metrostav oraz hiszpański Dragados.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.