PARTNER PORTALU
  • BGK

Tak na urbanizacji zyskują miasta i… producenci drzwi

  • bad    18 października 2017 - 20:13
Tak na urbanizacji zyskują miasta i… producenci drzwi
Sprzedaż drzwi wejściowych jest ważnym wskaźnikiem urbanizacji. fot. pixabay

Analizy wskazują, że postępująca urbanizacja prowadzi do wyraźnego przesunięcia wzrostu sprzedaży drzwi wejściowych w kierunku dużych miast.




Niemiecki rynek charakteryzuje się znacznymi różnicami regionalnymi w zakresie sprzedaży drzwi wejściowych do mieszkań. W 2016 roku Hamburg osiągnął wzrost sprzedaży rzędu 10,4 proc., Brema spadek o 18,8 proc. W całym kraju odnotowano wzrost sprzedaży drzwi wejściowych o 4,5 proc. 

Analizy wskazują ponadto, że postępująca urbanizacja prowadzi do wyraźnego przesunięcia wzrostu sprzedaży w kierunku dużych miast. 

Kolonia na szczycie tempa wzrostu

Miasta Hamburg (wzrost sprzedaży drzwi wejściowych o 10,4 proc.) i Berlin (+10,2 proc.) zyskują przede wszystkim na tendencjach urbanizacyjnych. 

Na czele krajów związkowych uplasowała się Nadrenia Północna-Westfalia ze wzrostem sprzedaży w wysokości 7,5 proc. Na drugiej stronie skali znalazła się Brema, najmniejszy kraj związkowy, gdzie odnotowano spadek sprzedaży o 18,8 proc. Niewiele lepsze wyniki osiągnęły w 2016 roku Turyngia (-11,8 proc.) i Saara (-9,4 proc.). 

Jeśli chodzi o miasta na prawach powiatu, na szczycie tempa wzrostu znalazła się Kolonia (+22,6 proc.). Najgorzej prezentują się wyniki Neubrandenburg (-15,4 proc.).

Według danych statystycznych, w Niemczech, mimo boomu budowlanego, na tysiąc mieszkańców przypada tylko 2,5 nowych mieszkań. W Holandii buduje się o 20 proc. więcej mieszkań niż w Niemczech, w Polsce czy Belgii - o 60 proc. więcej mieszkań,  a w Austrii nawet dwukrotnie więcej niż w Niemczech. We Francji czy w Szwajcarii te wskaźniki są jeszcze wyższe.

Z badań wynika ponadto, że zbyt dużo domów buduje się na niemieckiej prowincji. W latach 2011-2015 zbudowano tam około 20 proc. za dużo domów, na przykład w Emsland w Dolnej Saksonii zbudowano o 1060 domów więcej, niż wynikałoby to z popytu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.