Te drogi wybudują w pomorskim w 2013 r.

Dokończenie budowy mostu w Kwidzynie, rozpoczęcie wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku i budowa systemu zarządzania ruchem Tristar w Trójmieście - to jedne z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie pomorskim w 2013 roku.
Te drogi wybudują w pomorskim w 2013 r.
W połowie 2013 r. powinien zostać oddany do użytku most przez Wisłę koło Kwidzyna. Obiekt zostanie oddany do użytku ok. pół roku później niż planowano. Trwają roboty przy samym moście, którego budowa już jest zaawansowana w ok. 80 procentach. Sześcioprzęsłowy most o długości 808 m i szerokości ponad 16 m budowany jest od jesieni 2010 roku. Prace obejmują też remont 11-km odcinka drogi krajowej nr 90.

Rzeczniczka spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek poinformowała, że w pierwszym kwartale 2013 r. rozpocznie się wiercenie tunelu o długości ok. 1378 metrów pod dnem rzeki Martwa Wisła. Budowa ma kosztować ponad 885 mln zł. Tunel stanowi czwarty, ostatni odcinek Trasy Słowackiego - jednej z głównych arterii w mieście. Dzięki tunelowi Trasa Słowackiego połączy się z inną ważną drogą, Trasą Sucharskiego.

Będzie to pierwszy tunel wykonany w Polsce pod wodą metodą TBM (Tunnel Boring Machine), czyli za pomocą gigantycznego "kreta", który wraz z osprzętem może osiągać długość nawet kilkudziesięciu metrów. Sama tarcza wiercąca będzie miała średnicę ponad 12 metrów. Zakończenie prac planowane jest koniec 2014 roku.

Do końca 2013 r. w Trójmieście będzie wdrażany Zintegrowany System Zarządzania Ruchem Tristar. Jest to największy, koordynowany przez Gdynię, partnerski projekt o charakterze metropolitalnym, realizowany wspólnie przez Gdynię, Gdańsk i Sopot. System Tristar będzie działał na głównych ciągach komunikacyjnych Trójmiasta, od Traktu św. Wojciecha w Gdańsku do granicy Gdyni i Rumi.

System obejmie 141 sygnalizacji świetlnych, w tym 67 w Gdańsku. Ma on usprawnić ruchu pojazdów i transportu publicznego w Trójmieście. Tristar pozwoli na sterowanie ruchem dzięki wykorzystaniu kilku tysięcy czujników. Na jego potrzeby położone ma być ok. 115 km światłowodów.

W ramach budowy systemu na drogach zostanie zamontowanych 59 rejestratorów wykroczeń, z tego 31 w Gdańsku. Urządzenia rejestrujące, np. przekroczenie prędkości czy przejazd na czerwonym świetle, mają zacząć działać pod koniec 2013 roku.

Zakłada się, że po wdrożeniu zintegrowanego systemu przepustowość ulic Trójmiasta może zwiększyć się o ok. 20 proc. Będzie to efekt m.in. lepszego dopasowania działania świateł na skrzyżowaniach oraz informowania na bieżąco kierowców o nagłych zdarzeniach na ulicach.

Odbiór ostateczny systemu planowany jest na połowę 2014 roku. Koszt inwestycji wynosi ok. 170 mln zł, z czego większość sfinansuje UE.

Rzeczniczka Urzędu Miasta w Gdyni, Joanna Grajter poinformowała, że w przyszłym roku w Gdyni rozpocznie się trzeci etap rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym tj. od granicy lasu do ul. Sosnowej.

Do końca 2014 roku na tym odcinku ma powstać dwupasmowa droga, chodniki i ścieżka rowerowa oraz wiadukty drogowe i kładka dla ruchu pieszego przy budynku za Falochronem na Witominie.

Ulica Chwarznieńska to jedno z trzech połączeń centrum miasta z obwodnicą Trójmiasta, zarazem główna trasa komunikacyjna dzielnic Witomino i Chwarzno.

W Gdyni w 2013 r. rozpocznie się też realizacja strategicznej dla miasta inwestycji, czyli rozbudowy ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Chylońską do skrzyżowania z ul. Kcyńską.

Jak poinformowała rzeczniczka, przebudowane zostaną m.in. chodniki i powstanie wyodrębniona ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż całego rozbudowywanego odcinka ul. Morskiej.

Dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA, Robert Marszałek poinformował PAP, że w Pomorskiem dużo ważnych inwestycji drogowych znajduje się w fazie przygotowania. Są to m.in. Trasa Kaszubska, czyli odcinek drogi ekspresowej S6 od Lęborka do obwodnicy zachodniej Trójmiasta, odcinek S7 z Koszwał do Kazimierzowa k. Elbląga, odcinek drogi S6 od Słupska do Lęborka, obwodnice Kościerzyny i Malborka oraz obwodnica metropolitalna Trójmiasta.

Zdaniem Marszałka, budowa odcinka S7 z Koszwał do Kazimierzowa, czyli części południowej obwodnicy Gdańska oraz obwodnic Kościerzyny i Malborka może się rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch - trzech lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE