TIR-y nie wjadą już do centrum Płocka

W Płocku oddano do użytku pierwszy odcinek obwodnicy, prowadzący od dróg krajowych nr 60 i 62 do drogi wojewódzkiej nr 567. Nowa trasa, o długości 1,6 km, pozwoli wyprowadzić ruchu tranzytowy pojazdów ciężarowych poza miasto.
TIR-y nie wjadą już do centrum Płocka

W związku z oddaniem do użytku pierwszej części obwodnicy jadący drogami krajowymi nr 60 Kutno-Ciechanów oraz nr 62 Włocławek-Warszawa, kierując się do drogi nr 10 Toruń-Warszawa, mogą ominąć centrum Płocka.

"Na terenie miasta przeorganizujemy ruch tranzytowy pojazdów ciężarowych. Czekaliśmy do uruchomienia obwodnicy. Wkrótce postawimy zakaz wjazdu do miasta TIR-ów" - zapowiedział pełnomocnik prezydenta Płocka ds. strategicznych inwestycji Jacek Terebus.

Czytaj: Można już jeździć Drogą Główną Południową

Jak poinformował prezydent miasta Andrzej Nowakowski, całkowity koszt budowy pierwszego etapu obwodnicy Płocka wyniósł ok. 43 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie zrefinansowane ze środków unijnych.

Uczestniczący w oddaniu drogi do użytku marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik potwierdził, że unijne dofinansowanie będzie pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. mazowieckiego z perspektywy finansowej za lata 2007-13. "Zrobimy wszystko, żeby jeszcze w tym roku wypłacić te pieniądze" - podkreślił Struzik.

Czytaj też:  Znów protesty ws. wycen za ziemię pod obwodnicę Augustowa

Dodał, że samorząd województwa przygotowuje projekt modernizacji drogi nr 567, prowadzącej do drogi krajowej nr 10 Toruń-Warszawa. "Pracujemy już nad koncepcją unowocześnienia drogi wojewódzkiej nr 567 i jej przebudowy na trasę trzypasmową. Dzięki temu uzyskamy dodatkowy dojazd do Warszawy" - oświadczył Struzik.

Projekt obwodnicy, której budowę rozpoczęto w 2014 r., obejmuje odcinek o łącznej długości ok. 6 km, łączący most przez Wisłę im. "Solidarności" z ul. Otolińską i Bielską oraz kompleksem rafineryjno-petrochemicznym PKN Orlen. Zadanie podzielono na trzy etapy. Szacunkowy całkowity koszt inwestycji, która w drugim i trzecim etapie do 2017-18 r. ma być również realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to ok. 150 mln zł.

"Pierwszy odcinek obwodnicy sprawi, że poprawi się bezpieczeństwo układu komunikacyjnego Płocka. TIR-y nie będą już wjeżdżać do centrum miasta, bo pojadą najpierw pierwszym, a w perspektywie drugim i trzecim odcinkiem obwodnicy" - podkreślił Nowakowski.

Przypomniał, że miasto ma już wydane przez wojewodę pozwolenie na budowę trzeciego odcinka obwodnicy o długości 2,3 km oraz czeka na wydanie pozwolenia na budowę drugiego odcinka o długości 2,1 km. "Jestem przekonany, że ciągu najbliższych 3-4 lat oba odcinki powstaną" - dodał Nowakowski.

Prezydent Płocka zwrócił uwagę, że zarówno drugi, jak i trzeci odcinek obwodnicy ujęto w Regionalnym Instrumencie Terytorialnym (RIT), przy założeniu, iż inwestycje te będą prowadzone przy wsparciu z nowej perspektywy unijnej. RIT jest częścią Regionalnego Programu Operacyjnego woj. mazowieckiego na lata 2014-20.

Płock i siedem okolicznych gmin: Stara Biała, Słupno, Radzanowo, Gąbin, Nowy Duninów, Wyszogród i Łąck, zawarło porozumienie w sprawie RIT w połowie stycznia.

W związku z oddaniem do użytku pierwszego odcinka obwodnicy Płocka zmieniła się organizacja ruchu samochodowego i oznakowanie świetlne w rejonie trasy prowadzącej z mostu im. "Solidarności" i Ronda Wojska Polskiego. Służby drogowe zwracają się z prośbą do przejeżdżających tą trasą o stosowanie się do aktualnego oznakowania

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.