PARTNER PORTALU
  • BGK

TIR-y nie wjadą już do centrum Płocka

  • pap    9 listopada 2014 - 08:01
TIR-y nie wjadą już do centrum Płocka

W Płocku oddano do użytku pierwszy odcinek obwodnicy, prowadzący od dróg krajowych nr 60 i 62 do drogi wojewódzkiej nr 567. Nowa trasa, o długości 1,6 km, pozwoli wyprowadzić ruchu tranzytowy pojazdów ciężarowych poza miasto.




W związku z oddaniem do użytku pierwszej części obwodnicy jadący drogami krajowymi nr 60 Kutno-Ciechanów oraz nr 62 Włocławek-Warszawa, kierując się do drogi nr 10 Toruń-Warszawa, mogą ominąć centrum Płocka.

"Na terenie miasta przeorganizujemy ruch tranzytowy pojazdów ciężarowych. Czekaliśmy do uruchomienia obwodnicy. Wkrótce postawimy zakaz wjazdu do miasta TIR-ów" - zapowiedział pełnomocnik prezydenta Płocka ds. strategicznych inwestycji Jacek Terebus.

Czytaj: Można już jeździć Drogą Główną Południową

Jak poinformował prezydent miasta Andrzej Nowakowski, całkowity koszt budowy pierwszego etapu obwodnicy Płocka wyniósł ok. 43 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie zrefinansowane ze środków unijnych.

Uczestniczący w oddaniu drogi do użytku marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik potwierdził, że unijne dofinansowanie będzie pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. mazowieckiego z perspektywy finansowej za lata 2007-13. "Zrobimy wszystko, żeby jeszcze w tym roku wypłacić te pieniądze" - podkreślił Struzik.

Czytaj też:  Znów protesty ws. wycen za ziemię pod obwodnicę Augustowa

Dodał, że samorząd województwa przygotowuje projekt modernizacji drogi nr 567, prowadzącej do drogi krajowej nr 10 Toruń-Warszawa. "Pracujemy już nad koncepcją unowocześnienia drogi wojewódzkiej nr 567 i jej przebudowy na trasę trzypasmową. Dzięki temu uzyskamy dodatkowy dojazd do Warszawy" - oświadczył Struzik.

Projekt obwodnicy, której budowę rozpoczęto w 2014 r., obejmuje odcinek o łącznej długości ok. 6 km, łączący most przez Wisłę im. "Solidarności" z ul. Otolińską i Bielską oraz kompleksem rafineryjno-petrochemicznym PKN Orlen. Zadanie podzielono na trzy etapy. Szacunkowy całkowity koszt inwestycji, która w drugim i trzecim etapie do 2017-18 r. ma być również realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to ok. 150 mln zł.

"Pierwszy odcinek obwodnicy sprawi, że poprawi się bezpieczeństwo układu komunikacyjnego Płocka. TIR-y nie będą już wjeżdżać do centrum miasta, bo pojadą najpierw pierwszym, a w perspektywie drugim i trzecim odcinkiem obwodnicy" - podkreślił Nowakowski.

Przypomniał, że miasto ma już wydane przez wojewodę pozwolenie na budowę trzeciego odcinka obwodnicy o długości 2,3 km oraz czeka na wydanie pozwolenia na budowę drugiego odcinka o długości 2,1 km. "Jestem przekonany, że ciągu najbliższych 3-4 lat oba odcinki powstaną" - dodał Nowakowski.

Prezydent Płocka zwrócił uwagę, że zarówno drugi, jak i trzeci odcinek obwodnicy ujęto w Regionalnym Instrumencie Terytorialnym (RIT), przy założeniu, iż inwestycje te będą prowadzone przy wsparciu z nowej perspektywy unijnej. RIT jest częścią Regionalnego Programu Operacyjnego woj. mazowieckiego na lata 2014-20.

Płock i siedem okolicznych gmin: Stara Biała, Słupno, Radzanowo, Gąbin, Nowy Duninów, Wyszogród i Łąck, zawarło porozumienie w sprawie RIT w połowie stycznia.

W związku z oddaniem do użytku pierwszego odcinka obwodnicy Płocka zmieniła się organizacja ruchu samochodowego i oznakowanie świetlne w rejonie trasy prowadzącej z mostu im. "Solidarności" i Ronda Wojska Polskiego. Służby drogowe zwracają się z prośbą do przejeżdżających tą trasą o stosowanie się do aktualnego oznakowania

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.