Tory za pieniądze marszałków

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 04-03-2011
  • drukuj
W tym roku PKP PLK zamierza ogłosić 77 przetargów na wartą 9,9 mld zł modernizację torów.
Tory za pieniądze marszałków

Do 2014 roku wydatki na nowe tory będą wynosić 4,6 mld zł rocznie. Później nakłady na infrastrukturę mają wzrosnąć do ok. 8 mld zł do roku 2020. Potem czeka nas spadek wydatków na kolej – podaje „Rzeczpospolita”.

Faktury, które wykonawcy będą wystawiać spółce PKP PLK, odpowiedzialnej za budowę i modernizację torów, to efekt przetargów rozstrzyganych głównie w ubiegłym roku.

W tym planowane jest rozdawanie zadań współfinansowanych z regionalnych programów operacyjnych i kontraktów na odtworzenie torów. Realizowanych jest 13 kontraktów wartych w sumie 650 mln zł, z tych współfinansowanych z pieniędzy marszałków. Pozostałe 12 jest na etapie opracowywania dokumentów lub składania wniosków o dofinansowanie. Większość przetargów będzie ogłoszona jeszcze tym roku.

Marszałkowie zarezerwowali w swoich programach operacyjnych ok. 1,9 mld zł na regionalne tory, kolejne 500 mln zł ma dołożyć budżet państwa.

Największymi przetargami do wzięcia w tym roku współfinansowanymi z regionalnych programów operacyjnych będzie modernizacja torów z Redy na Hel, z Gdyni do Kościerzyny czy modernizacja połączenia krakowskiego lotniska Balice z centrum miasta.

W tym roku mają zostać wybrani również wykonawcy prac odtworzeniowych na torach z Wrocławia do Wałbrzycha, z Gliwic do Opola, z Rzeszowa do Medyki i ze Szczecina do Świnoujścia. Wszystkie mają być warte ok. 5 mld zł – pisze „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE