Tramwaje na warszawski Tarchomin wyjadą w październiku 2014 r.

Najprawdopodobniej we wrześniu przyszłego roku zakończy się budowa kolejnego odcinka linii tramwajowej na Tarchomin, a tramwaje pojadą nią miesiąc później - poinformował we wtorek ZTM. Dotąd udało się oddać do użytku jedynie trzykilometrowy odcinek tej trasy.
Tramwaje na warszawski Tarchomin wyjadą w październiku 2014 r.

W maju Zarząd Transportu Miejskiego uzyskał nową decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla linii tramwajowej na Tarchomin. We wtorek poinformował zaś, że w ubiegłym tygodniu wystąpił o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji na odcinku od mostu Marii Skłodowskiej-Curie do ul. Mehoffera. Zgodnie z ustawą, na jej wydanie właściwy organ ma 90 dni.

Jak powiedział Konrad Klimczak z ZTM, uzyskana w maju decyzja środowiskowa ma rygor natychmiastowej wykonalności. Może zostać zaskarżona do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ale nie wstrzyma to prac.

Na początku lipca ZTM zamierza podpisać z Tramwajami Warszawskimi porozumienie dotyczące realizacji inwestycji. Wówczas spółka ma ogłosić przetarg na budowę linii, który prawdopodobnie zostanie rozstrzygnięty we wrześniu.

Według planów ZTM budowa nowej linii tramwajowej zakończy się we wrześniu przyszłego roku, a w październiku 2014 r. nowy odcinek uzyska pozwolenie na użytkowanie. Wtedy tramwaje kursującej mostem Skłodowskiej-Curie linii numer 2 pojadą z Młocin do pętli przy ul. Mehoffera.

Pierwszy, ponad trzykilometrowy odcinek trasy tramwajowej na Tarchomin (od ul. Marymonckiej do ul. Myśliborskiej) został oddany do użytku w styczniu br. Realizacja dwóch kolejnych odcinków wzdłuż ul. Światowida - do ul. Mehoffera i do Winnicy - opóźniła się z powodu protestów mieszkańców z rejonu ul. Poetów.

Początkowo tramwaje linii nr 2 jeździły co 5 minut w godzinach szczytu oraz co 7,5 minuty poza szczytem i w dni świąteczne, jednak korzystało z nich niewielu pasażerów. Od kwietnia tramwaje kursują mostem tylko w dni powszednie, jedynie do ok. godz. 20.30.

Torowisko wzdłuż ulicy Światowida ma powstać po wschodniej stronie istniejącej jezdni. Docelowo - po powstaniu drugiej nitki tej ulicy - torowisko znajdzie się pomiędzy jezdniami.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE