Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy: Drugi etap gotowy latem 2018 r.

Dwie półkilometrowe jezdnie a wzdłuż chodniki i ścieżki rowerowe - tak będzie wyglądał drugi etap Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy.
Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy: Drugi etap gotowy latem 2018 r.
Umowę zawarto w poniedziałek (10 kwietnia) 2017 r. (fot. Bydgoszcz.pl)

• Umowa na budowę drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy została zawarta pomiędzy miastem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów "Kobylarnia".

• W ramach inwestycji powstanie prawie 500-metrowa droga, będąca przedłużeniem Trasy Uniwersyteckiej.

• Inwestycja zostanie zakończona latem 2018 roku. Będzie kosztować 28,5 mln zł.

"To pierwsza z zaplanowanych w najbliższych latach czterech inwestycji związanych z budową infrastruktury transportowej w mieście, akurat najmniej kosztowna. W trakcie przygotowań jest przebudowa ul. Grunwaldzkiej, rozbudowa ul. Kujawskiej z nową linią tramwajową i budowa drugiego mostu z linią tramwajową przez Brdę na przedłużeniu ul. Łęczyckiej" - powiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

W ramach inwestycji powstanie prawie 500-metrowa droga, będąca przedłużeniem Trasy Uniwersyteckiej - od ul. Wojska Polskiego do ul. Glinki. Według projektu część trasy, od ul. Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego, będzie miała dwie jezdnie o szerokości 7 m z oddzielającym je pasem szerokości 6 m. Wzdłuż obu jezdni zostaną zbudowane chodniki i ścieżki rowerowe.

Nad al. Jana Pawła II powstanie wiadukt. Projekt przewiduje też budowę dwóch rond, a także przebudowę skrzyżowania i modernizację jednej z ulic.

Czytaj też: Wkrótce ruszą prace przy budowie obwodnicy Szczecinka

Po zakończeniu tej inwestycji arteria łącząca północ i południe Bydgoszczy będzie kompletna.

Wiceprezydent miasta Mirosław Kozłowicz podkreślił, że od lat był specjalnie pozostawiony prawie niezabudowany korytarz pod budowę trasy. Pod koniec lat 70. zeszłego wieku droga została wpisana do planu zagospodarowania, a następnie była uwzględniana w kolejnych studiach uwarunkowań i kierunkach zagospodarowania przestrzennego. Dzięki temu konieczne będzie wyburzenie tylko kilku budynków.

Wiceprezes spółki "Kobylarnia" z Kobylarni k. Bydgoszczy Michał Niemyt zapowiedział, że w maju rozpoczną się roboty na trasie, a zakończenie inwestycji przewidziano na lipiec 2018 r. Zaznaczył, że jego firma działa na lokalnym rynku od wielu lat, m.in. uczestniczyła w budowie pierwszego etapu Trasy Uniwersyteckiej, a obecnie jest zaangażowana w budowę jednego z odcinków drogi ekspresowej S5 i obwodnicy Inowrocławia.

Czytaj też: Drogi powiatowe i gminne z rządowym wsparciem

Miasto ma zagwarantowane unijne dofinansowanie inwestycji w wysokości 70 proc.

Budowa pierwsza część Trasy Uniwersyteckiej długości 1,6 km trwała od listopada 2010 r. do grudnia 2013 r. W większości jest to estakada z mostem przez Brdę w środkowej części. Łączy dzielnice położone na prawym brzegu rzeki, na wzniesieniu z centrum miasta, w sąsiedztwie Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Różnica poziomów między jednym a drugim końcem trasy wynosi 30 m. Inwestycja kosztowała 212 mln zł, z czego dofinansowanie z UE wyniosło 93 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.