Trwa rozbudowa Kraków Airport

Na początku listopada otwarty zostanie czterogwiazdkowy hotel na lotnisku Kraków Airport. Będzie to pierwsza ukończona inwestycja związana z rozbudową portu. Po zakończeniu rozbudowy w połowie 2015 r. przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie.
Trwa rozbudowa Kraków Airport

"Hotel jest już gotowy, obecnie trwają wszystkie niezbędne odbiory. Jego otwarcie przewidujemy w pierwszych dniach listopada" - zapowiedziała w środę rzeczniczka Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice Urszula Podraza.

Czterogwiazdkowy hotel będzie działał w systemie franczyzowym jako Hilton Garden Inn, oferując 154 pokoje, 24-godzinne centrum biznesowe i sale konferencyjne. Obiekt został wybudowany na terenie dawnego parkingu przed międzynarodowym terminalem pasażerskim. Inwestorem przedsięwzięcia jest Kraków Airport Hotel, spółka-córka Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Wartość inwestycji to 51,4 mln zł.

Podraza przypomniała, że budowa hotelu to część wielkiego planu inwestycyjnego realizowanego przez Kraków Airport. Na lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi ponad 500 mln zł.

Czytaj też:  Unijna dotacja na rozbudowę układu komunikacyjnego Kraków Airport

Po zakończeniu tych kluczowych inwestycji w połowie 2015 r. przepustowość portu zwiększy się do około 8 mln pasażerów rocznie. Obecnie może on odprawić do 3,5 mln osób rocznie.

Według rzeczniczki gotowa jest bryła nowego terminalu pasażerskiego, wewnątrz budynku prowadzone są prace wykończeniowe i montaż instalacji. Trwa montaż konstrukcji stalowej pryzmatu, który będzie stanowił charakterystyczny element frontowej elewacji.

Czytaj też:  Grunty na terenie Kraków Airport w rękach samorządu województwa

Ukończono już dwie z trzech wieży przyrękawowych - środkową i wschodnią. Wykonywana jest konstrukcja żelbetowa trzeciej wieży. Kładka, która połączy terminal, parking i stację sięgnęła pierwszego piętra. Gotowe są fundamenty pod wschodnią ścianę przystanku kolejowego.

W strefie operacyjnej oddano do użytku drogę kołowania Charlie oraz nowe miejsce postojowe przy budynku administracyjnym. Mogą już na nim parkować samoloty typu Boeing 737-800. Zakończono również prace budowlane przy przebudowie dróg kołowania Juliett i Golf. Teraz remontowane są drogi kołowania Alfa, Bravo i Fokstrot, co spowodowało zmianę trasy kołowania samolotów pomiędzy drogą startową a płytą postojową. Bardzo zaawansowane są prace przy rozbudowie płyty postojowej.

W listopadzie rozpoczną się prace w części przylotowej terminalu T1. W związku z tym wszystkie przyloty zostaną przeniesione do terminalu T2 (dawny krajowy). Do dyspozycji pasażerów zostaną tam oddane dwie hale namiotowe o łącznej powierzchni 900 metrów kwadratowych, do których przeniesiona zostanie karuzela bagażowa z T1 oraz kontrola paszportowa.

Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W kończącym się letnim sezonie lotnisko oferuje 62 połączenia regularne i 16 czarterowych. W zeszłym roku krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 3,7 mln pasażerów. Byłby to rekordowy wynik w historii lotniska, osiągnięty w czasie trwającej gruntownej przebudowy portu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.