PARTNER PORTALU
  • BGK

Tunel rozwiąże problem z przejazdem kolejowym w Wawrze

  • AW    26 listopada 2014 - 16:42

Została podpisana umowa na przebudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej oraz budowę tunelu pod linią kolejową relacji Warszawa-Lublin przy stacji Warszawa Międzylesie. Nowy przejazd pod torami ma być gotowy w listopadzie 2016 r.




Przejazd kolejowy z zaporami w Międzylesiu potrafi sparaliżować ruch na okolicznych ulicach – w godzinach szczytu zapory opuszczają się co kilka minut bo jedzie pociąg. Dlatego zaprojektowano nowy przejazd pomiędzy ulicą Zwoleńską a Żegańską – tunelem.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał 26 listopada umowę z wykonawcą. Przebudowa obejmie ul. Zwoleńską i Żegańską na odcinku od ul. M. Pożaryskiego do ul. Mrówczej. W zakresie prac jest również przebudowa odcinków ulic Patriotów, K. Szpotańskiego, Dworcowej i Mrówczej.

Długość rozbudowywanego odcinka wynosi 827 m, z czego 560 m to droga, która przebiegnie po nowym śladzie.

W ramach inwestycji powstanie 80-metrowy tunel pod torami linii kolejowej zastępujący istniejący przejazd w poziomie torów kolejowych. Po zakończeniu budowy tunelu przejazd naziemny zostanie zamknięty.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa podziemne przejścia dla pieszych - pod torami kolejowymi i jezdniami ulic Patriotów i K. Szpotańskiego oraz w rejonie Urzędu Dzielnicy Wawer.

Ulice Zwoleńska i Żegańska od Mrówczej do Dworcowej będą miały nowy przebieg, a na dalszym odcinku, do ul. M. Pożaryskiego, przebieg jezdni wróci w ślad istniejący.

Na odcinku o nowym przebiegu jezdnia poprowadzona będzie szerokim łukiem po stronie północnej na terenach mniej intensywnie zabudowanych. Istniejące odcinki ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów i ul. Żegańskiej od K. Szpotańskiego do Dworcowej służyć będą jako połączenia nowych jezdni z ulicami biegnącymi wzdłuż torów kolejowych. Skrzyżowania ulic - Zwoleńskiej i Mrówczej; Zwoleńskiej i Patriotów; Patriotów, K. Szpotańskiego i Żegańskiej; Żegańskiej i Dworcowej; M. Pożaryskiego i Żegańskiej wybudowane zostaną jako ronda.

Ponadto powstaną drogi rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, kolektor MPWiK. Do prac drogowych zostaną zastosowane tzw. ciche nawierzchnie z dodatkiem miału gumowego. Prace, które za 87 mln zł wykona firma Strabag, zakończone zostaną w listopadzie 2016 r.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.