Ulice handlowe czekają na szansę

Polskie ulice handlowe dla zagranicznych sieci są nadal mało atrakcyjne, a dla lokalnych przedsiębiorców za drogie.
Ulice handlowe czekają na szansę
Lokale przy głównych ulicach handlowych w Warszawie nie spełniają kryteriów największych sieci handlowych. Fot. Pixabay.com

Oczekiwany od wielu lat przez stołecznych deweloperów, najemców i mieszkańców renesans ulic handlowych stał się dla firmy Colliers International pretekstem do przeprowadzenia badań i analiz tego segmentu rynku – donosi „Puls Biznesu”.

Raport „Handlowy krajobraz centrum Warszawy. Główne ulice handlowe miasta” przygotowany został we współpracy z firmą GfK Polonia. Wyodrębniono 27 ciągów handlowych przy których znajduje się około 2860 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.

– Lokale przy głównych ulicach handlowych w Warszawie w większości nie spełniają kryteriów największych sieci handlowych, prowadzących działalność w Polsce lub planujących wejście na nasz rynek. Są atrakcyjne głównie dla lokalnych przedsiębiorców – zauważa Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku Colliers International.

Jednak dla lokalnych przedsiębiorców, nie działających w ramach dużych sieci, czynsze przy najlepszych ulicach handlowych są często barierą nie do pokonania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.