Umowa na budowę obwodnicy Kielc

Umowę na budowę 23 km drogi ekspresowej nr 7 wokół Kielc - największej inwestycji w infrastrukturze transportowej w regionie świętokrzyskim - podpisano w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wykonawcami robót.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras z Hiszpanii, które wygrało przetarg, prace rozpoczną się już we wrześniu, na wszystkich dostępnych odcinkach inwestycyjnych. Reprezentujący Mostostal dyrektor Jerzy Wójcik obiecał, że - zgodnie z podpisanym dokumentem - budowa zostanie zrealizowana w ciągu dwóch lat.

Obwodnica Kielc to kolejny odcinek dwujezdniowej "7", powstającej na terenie Świętokrzyskiego od granicy z Mazowszem do granicy z Małopolską. Wzdłuż Kielc zbudowanych zostanie 18 wiaduktów, dziewięć mostów, dwa miejsca obsługi podróżnych, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla zwierząt dużych - poinformowała szefowa oddziału GDDKiA w Kielcach Ewa Sayor.

Przetarg na budowę kieleckiej obwodnicy ogłoszono pod koniec minionego roku. Komisja przetargowa za najkorzystniejszą uznała najtańszą ofertę Mostostalu Warszawa i Acciony Infraestructuras, w kwocie niecałych 642 mln zł. Wojewoda świętokrzyski wydał pozwolenie na budowę przed dwoma tygodniami. Inwestycja ma być dofinansowana w ramach unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Oddana do użytku w latach 80. obwodnica Kielc, choć formalnie posiada status drogi ekspresowej - ma tylko jedną jezdnię. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce-północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię. Przebudowane będą także węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni, tzw. zespolony, będzie jedynym w woj. świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych - S-7 i S-74 (Piotrków Trybunalski - Lublin). Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.