Umowa na obwodnicę Krosna podpisana

  • KrosnoCity.pl
  • 17-10-2013
  • drukuj
Podpisano umowę na realizację projektu przebudowy tzw. obwodnicy Krosna czyli miejskiego odcinka drogi krajowej 28. Pierwsze prace rozpoczną się już w tym roku, wraz z nimi kierowców czekają utrudnienia. Przebudowa ma zostać zakończona do połowy 2015 roku. Wykonawcą będzie konsorcjum firm z Rejonem Budowy Dróg i Mostów w Krośnie.
Umowa na obwodnicę Krosna podpisana

Podpisano umowę na "średnicówkę"

Krosno rozpoczyna realizację projektu pod oficjalną nazwą: "Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni".

Czytaj też: Tam w latach 2014-2020 powstaną obwodnice

Umowę na realizację 1 etapu podpisali 15 października: prezydent Krosna Piotr Przytocki i Józef Wandas, prezes Zarządu Rejonu Budowy Dróg i Mostów w imieniu konsorcjum, które wygrało przetarg. Zakres planowanych prac obejmuje cały odcinek przebiegającej w granicach miasta drogi krajowej nr 28 (11,4 km) za wyjątkiem odcinka ul. Podkarpackiej między ulicami Pużaka i Czajkowskiego (1,7 km). Na objętym projektem odcinku położona zostanie nowa nawierzchnia, a tam, gdzie droga nie ma odpowiedniej nośności, zostanie przebudowana. Wymienione zostaną jej warstwy konstrukcyjne, czyli podbudowa.

- Będą przebudowane bardzo istotne dla mieszkańców trzy skrzyżowania - mówi prezydent Krosna Piotr Przytocki.

Te miejsca to skrzyżowanie ulic Jana Pawła II-Bema-Rzeszowska: wymiana warstw konstrukcyjnych jezdni, budowa akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej. Ponadto skrzyżowanie ulic Podkarpacka-Tysiąclecia: wydzielenie pasa dla skręcających w lewo z ul. Podkarpackiej w ul. Tysiąclecia, wydzielenie prawoskrętu dla jadących z ul. Podkarpackiej w ul. Tysiąclecia. Budowa akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej.

- Zostanie wybudowane praktycznie nowe skrzyżowanie ulic Podkarpacka-Witosa - dodaje Piotr Przytocki. Powstać ma bezkolizyjne skrzyżowanie. Powstaną dwa wiadukty, pod którymi przeprowadzona zostanie ul. Witosa, która połączy się z ul. Jagiellońską. Przy wiaduktach powstaną zjazdy tak, aby użytkownicy drogi mogli bezkolizyjnie zjechać i wyjechać na skrzyżowanie oraz chodniki i ścieżki rowerowe. Dobudowa drugiej nitki na odcinku za skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Czajkowskiego do mostu na Lubatówce.

15 października 2013 r., w sali konferencyjnej Hotelu Krosno Nafta odbyła się konferencja prasowa w związku z rozpoczęciem projektu pn. "Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni".

Prace rozpoczną się jeszcze w 2013 roku, w dużej mierze będą jednak uzależnione od warunków atmosferycznych.

Do wykonania w bieżącym roku przewiduje się przebudowę mediów w obrębie skrzyżowania Podkarpacka-Witosa oraz remont nawierzchni alei Jana Pawła II - dwujezdniowego odcinka od ul. Krakowskiej do Rzeszowskiej. Droga 28 w obrębie Krosna potocznie nazywana jest "obwodnicą", bo taką pełniła funkcję. Obecnie jest to praktycznie ulica przez środek miasta. Za obwodnicą (patrząc z punktu widzenia centrum Krosna) leżą już osiedla mieszkaniowe, siedziby licznych firm, a nawet urzędy. Uwagę na to zwrócił jeden z uczestników konfrencji.

- To nie jest żadna obwodnica - podkreślał Józef Wandas, dodając, że rozbudowa DK 28 to tylko częściowe rozwiązanie, że potrzebna jest prawdziwa obwodnica.

- Jest to rozwinięcie komunikacyjne w Krośnie. To, co robi prezydent, to jest pilne w Krośnie, ale to nie jest droga obwodowa - podkreślał prezes Wandas wyrażając półżartem i ze śmiechem nadzieję, że w następnej kadencji prezydent będzie budował prawdziwą obwodnicę dla Krosna, a konsorcjum wygra przetarg.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.