Umowa na przebudowę trasy AK i mostu

Czeska firma Metrostav przebuduje warszawską trasę Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego. Umowę w tej sprawie, wartą ponad 796 mln zł, podpisano w czwartek. Drogowcy liczą, że inwestycja zakończy się do końca 2015 r.
Umowa na przebudowę trasy AK i mostu

Jak poinformowała rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska, wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji, czyli powinien zakończyć prace do października 2015 r. Roboty nie ruszą jednak od razu, ponieważ wykonawca ma 120 dni na prace nad projektem przebudowy.

W czasie przebudowy mostu kierowcy będą mogli nadal z niego korzystać - wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, oraz infrastruktura techniczna.

Wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się także poszerzenie mostu Grota, który w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego.

W planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca br. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.

Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako „przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej, łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.

W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu.

GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł. Po orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała, że oferta ta jest rażąco niska, GDDKiA ponownie dokonała oceny i wyłoniła ofertę firmy Metrostav.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.