PARTNER PORTALU
  • BGK

Umowa na przebudowę trasy AK i mostu

  • PAP    18 lipca 2013 - 13:53
Umowa na przebudowę trasy AK i mostu

Czeska firma Metrostav przebuduje warszawską trasę Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego. Umowę w tej sprawie, wartą ponad 796 mln zł, podpisano w czwartek. Drogowcy liczą, że inwestycja zakończy się do końca 2015 r.




Jak poinformowała rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska, wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji, czyli powinien zakończyć prace do października 2015 r. Roboty nie ruszą jednak od razu, ponieważ wykonawca ma 120 dni na prace nad projektem przebudowy.

W czasie przebudowy mostu kierowcy będą mogli nadal z niego korzystać - wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, oraz infrastruktura techniczna.

Wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się także poszerzenie mostu Grota, który w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego.

W planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca br. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.

Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako „przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej, łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.

W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu.

GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł. Po orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała, że oferta ta jest rażąco niska, GDDKiA ponownie dokonała oceny i wyłoniła ofertę firmy Metrostav.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.