Ursynów placami zabaw stoi

Ursynów jest wśród warszawskich dzielnic jednym z najaktywniejszych beneficjentów programu „Radosna szkoła” realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i wspierającego budowę placów zabaw przy szkołach podstawowych.
Ursynów placami zabaw stoi

Jak podaje urząd dzielnicy, od początku realizacji programu wsparcie uzyskało 11 placówek z Ursynowa, a w przypadku 3 kolejnych trwają przygotowania do postępowania przetargowego. Na budowę i modernizację placów zabaw w ramach programu MEN na Ursynowie pozyskano łącznie środki finansowe w wysokości ponad 2,3 mln zł

Dotychczas z programu „Radosna Szkoła" place zabaw wybudowało w 11 szkołach podstawowych.

W sierpniu planowany jest przetarg na realizację kolejnych 3 placów zabaw - będą to place przy szkołach podstawowych: SP nr 16 im. Tony Halika przy ul. Wilczy Dół 4, SP nr 322 im. Jana Brzechwy przy ul. Dembowskiego 9 oraz SP nr 323 im. Polskich Olimpijczyków przy ul. Hirszfelda 11. Łączna wysokość pozyskanych środków finansowych dla 14 ursynowskich szkół wynosi 2 333 110 zł. W skali całego Ursynowa jedynie Szkoła Podstawowa Nr 310 im. Michała Byliny przy ul. Hawajskiej 7 nie skorzystała z programu - na jej terenie plac zabaw został sfinansowany w całości ze środków Urzędu Dzielnicy.

- Cieszę się, że na Ursynowie placówki oświatowe mają nowoczesne place zabaw. Aktywność fizyczna jest naturalną potrzebą rozwojową dzieci. Program „Radosna szkoła" dał nam możliwość zaspokojenia tej potrzeby przy wykorzystaniu środków zewnętrznych, co w czasach ograniczonego budżetu inwestycyjnego dzielnicy pokazuje naszą skuteczność. Fakt, iż dzielnica Ursynów tak aktywnie pozyskuje środki w ramach „Radosnej Szkoły" to dobra wiadomość dla mieszkańców Ursynowa i ich dzieci, a dla nas powód do satysfakcji - mówi zastępca burmistrza dzielnicy Ursynów Piotr Machaj.

Realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej program „Radosna szkoła" (przewidziany na lata 2009-2014) ma umożliwić młodszym dzieciom podejmowanie aktywności fizycznej w sposób pozwalający rozładować napięcia emocjonalne i fizyczne, wynikające z możliwego ograniczenia spontanicznej aktywności w trakcie zajęć prowadzonych w klasach.

Czytaj też: Jest jeszcze kasa na radosną szkołę

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE