Via Baltica przez Łomżę. Szydło: Droga stworzy dla miasta i regionu ogromną szansę

Drogowcy mogą ogłaszać przetargi na budowę drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn, czyli części trasy Via Baltica - premier Beata Szydło poinformowała w poniedziałek (24 października) w Łomży o podpisaniu umowy na realizację drogi.
Via Baltica przez Łomżę. Szydło: Droga stworzy dla miasta i regionu ogromną szansę
Premier Beata Szydło podkreśliła, że budowa drogi S61 będzie realizacją marzeń mieszkańców regionu. (fot. PTWP)

"Z satysfakcją mogę zaprezentować umowę podpisaną przez pana ministra (infrastruktury i budownictwa) Andrzeja Adamczyka i wiceministra Jerzego Szmita na realizację drogi, o której marzyliście, która jest Łomży potrzebna, która stworzy dla miasta i dla całego regionu ogromną szansę" - mówiła Szydło na spotkaniu z mieszkańcami tego miasta.

Uczestniczący również w tym spotkaniu minister Adamczyk powiedział, że ta umowa to skierowanie do realizacji tej inwestycji. Oznacza to, że ma ona swój harmonogram, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłaszać przetargi, by wyłonić wykonawców.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.

91-kilometrowy fragment Via Baltica powstanie w technologii betonowej w latach 2018-2021.

Łączna, szacunkowa wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł.

Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna zostanie podzielona na 6 odcinków, które zostaną zrealizowane w systemie Projektuj i Buduj:

- węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km;
- węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
- węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
- węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
- węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
- węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km.

W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn wybudowana zostanie również II jezdnia obwodnicy Stawisk.

Ogłoszenie postępowań przetargowych przewidywane jest na IV kwartał 2016 r. i I kwartał 2017 r. 

S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna zostanie wybudowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa, praktycznie w całości po nowym śladzie. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie również infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE