PARTNER PORTALU
  • BGK

W 2015 r. może paść rekord budowy nowych galerii handlowych

  • PAP/Rzeczpospolita    21 stycznia 2015 - 06:44
W 2015 r. może paść rekord budowy nowych galerii handlowych
fot.pixabay.com

Coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe, a mimo to w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów.




W 2015 r. może przybyć 547 tys. mkw. powierzchni w centrach, co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. w porównaniu do poprzedniego roku - szacuje firma doradcza JLL. Zaś firma CBRE podaje, że na koniec 2014 r. w budowie było 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej - pisze "Rzeczpospolita".

Dane są o tyle zaskakujące, że zainteresowanie klientów centrami handlowymi i robieniem tam zakupów jednak spada. Wg danych z badania ruchu w takich obiektach Experian FootFall tylko w listopadzie spadł on w Polsce o 2,8 proc., a były w ub.r. miesiące z nawet 10-proc. spadkami.

Centra w Polsce wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi; dochodzi tam do swego rodzaju kumulacji popytu, stąd zainteresowanie takimi projektami nie spada - wyjaśnia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Jak mówi Faliński, siłę takich obiektów widać też po tym, że skupiając się na sklepach głównie o średnich powierzchniach są w stanie dzięki większemu ruchowi i tak dać im znacznie wyższe obroty, niż gdyby były one ulokowane przy ulicach handlowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.