W 2021 pojedziemy nową zakopianką? Andrzej Adamczyk zapewnia "wszystko idzie zgodnie z planem"

Jeszcze we wrześniu wykonawca budowy S7 Lubień-Chabówka, czyli nowej „zakopianki” rozpocznie drążenie tuneli od strony południowej. Jak Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa podkreślał, że budowa górskiego fragmentu tej drogi przebiega zgodnie z planem.
W 2021 pojedziemy nową zakopianką? Andrzej Adamczyk zapewnia "wszystko idzie zgodnie z planem"
Cały, liczący 16,7 km odcinek zakopianki ma być oddany do użytku do 2021 roku (fot. GDDKiA Kraków)

• W poniedziałek (24 lipca) Adamczyk wizytował trwającą od 2016 r. inwestycję na nowej zakopiance.

• Liczącą 16,7 km trasę podzielono na odcinki, każdy z osobnym wykonawcą: Lubień-Naprawa, Naprawa-Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała-Chabówka oraz odcinek drogi krajowej nr 47 od Rabki.

• Łączny koszt tych zadań przekracza 2,105 mld zł. Cały odcinek nowej zakopianki ma być oddany do użytku do 2021 roku.

Zdaniem Adamczyka, prace posuwają się zgodnie z planem. "Mam nadzieję, że oddanie do użytku może nastąpić nawet wcześniej niż zapisane w harmonogramie prac" - dodał.

Minister ocenił, że o ile na dwóch odcinkach drogowych nie ma obecnie większych opóźnień, to odcinek tunelowy notuje "pewne perturbacje, ale nieistotne z czasowego punktu widzenia", związane z opóźnieniem rozpoczęcia drążenia dwóch tuneli od strony południowej w tzw. portalu południowym. Prace to powinny się rozpocząć - zapowiedział Adamczyk - do końca września tego roku. Tunele od strony północnej są już drążone.

Czytaj więcej: Do 2023 roku w Zachodniopomorskiem przybędzie prawie 300 kilometrów dróg

Jak wyjaśnił dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński, rozpoczęcie drążenia tuneli od strony południowej przed rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego jest ważne, aby można je było kopać niezależnie od warunków pogodowych.

"Tunel na portalu północnym - tu prace przebiegają zgodnie z harmonogramem" - poinformował dyrektor. "Najważniejszą sprawą jest obecnie uruchomienie portalu południowego - tutaj to opóźnienie wynosi od miesiąca do dwóch" - dodał Pałasiński. Zaznaczył, że wynikło ono z problemów technicznych i geologicznych - należało przeprojektować wzmocnienie osuwiska i odwodnienie.

Minister Adamczyk podkreślił, że podwykonawcy pracujący na zlecenie głównych wykonawców otrzymują zapłaty za wykonane prace bez żadnych problemów i zatorów płacowych. "Żadna z firm nie zgłasza pretensji (…). To z naszego punktu widzenia niezmiernie ważna kwestia, bacząc na doświadczenia z poprzednich perspektyw z realizacją inwestycji drogowych czy kolejowych" - mówił.

Czytaj więcej: To miasto wie, jak dbać o rowerzystów. Mają największą na świecie estakadę rowerową

"Dziś odbieramy informacje, że generalni wykonawcy dbają o to, żeby podwykonawcy mieli wypłacone wszystkie należne kwoty zgodnie z terminem" - podkreślił.

Cały, liczący 16,7 km odcinek zakopianki ma być oddany do użytku do 2021 roku. Odcinek pierwszy do wejścia do tunelu wykonuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A. z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa, odcinek tunelowy - włoska firma Astaldi, a trzeci - włoska firma Salini.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.