W lipcu budowa odcinka ekspresówki S3

GDDKiA podpisała umowy z dwoma firmami, które wykonają fragment drogi ekspresowej S3 między Gorzowem Wielkopolskim a Międzyrzeczem o łącznej długości 37 km.
W lipcu budowa odcinka ekspresówki S3

Wykonawcami inwestycji został Strabag Sp. z o.o. i konsorcjum, którego liderem jest firma Mota-Engil Central Europe SA – poinformowała Anna Jakubowska z Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze.

Do podpisania umowy z wykonawcami doszło w oddziale GDDKiA w Zielonej Górze. W przetargu na realizację tego odcinka S3 wystartowało 19 firm.

Budowę podzielono na dwie inwestycje – na odcinek z Gorzowa do Skwierzyny i między Skwierzyną a Międzyrzeczem, co daje łącznie ponad 37 km.

Długość całej drogi ekspresowej S3 to 470 km. Docelowo połączy ona Świnoujście z polsko-czeską granicą w pobliżu Lubawki.

Dotychczas wybudowano 178 km trasy S3 o pełnych parametrach (dwujezdniowej) oraz odcinek 133 km drogi jednojezdniowej, do której trzeba będzie dobudować dwa kolejne pasy. W budowie są 43 km S3.

Wykonawcą odcinka Międzyrzecz-Skwierzyna będzie konsorcjum, którego liderem jest Mota-Engil Central Europe (Mota-Engil, Engenharia e Construcao, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego). Konsorcjum zaoferowało wykonanie 18,54 km drogi za ok. 336,48 mln zł.

Odcinek ze Skwierzyny do Gorzowa o długości 19,11 km zrealizuje za 424,99 mln zł Strabag. Po zawarciu umów wykonawcy mają 30 dni na rozpoczęcie prac. Oddanie do użytku tego fragmentu (Gorzów – Międzyrzecz) trasy S3 planowane jest na koniec maja 2014 r.

Budowa jest finansowana z pieniędzy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa. Koszt inwestycji oszacowano na 1,6 mld zł, jednak zgonie z podpisanymi umowami będzie on znacznie niższy i powinien zamknąć się kwocie ok. 761,47 mln zł.

Podstawowy zakres inwestycji na obu odcinkach obejmuje budowę: dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu, poprowadzonych nowym śladem, dwa węzły drogowe „Skwierzyna Zachód” i „Skwierzyna Południe”, a także odcinek obwodnicy Skwierzyny położony poza projektowaną drogą S3, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Poznań, czyli w korytarzu dróg krajowych nr 22 i nr 24 Kostrzyn – Skwierzyna – Poznań.

„Po wybudowaniu, poprzez obwodnicę Międzyrzecza, odcinek ten połączy się z obecnie realizowanym odcinkiem od Międzyrzecza do Sulechowa.

A od strony północnej poprzez obwodnicę Gorzowa Wlkp., z istniejącym fragmentem drogi ekspresowej S3 od Szczecina do Gorzowa Wlkp.

W ten sposób, łącznie ze wspomnianymi obwodnicami i istniejącym odcinkiem od Sulechowa do Nowej Soli, będziemy mogli przejechać nieprzerwanie ponad 200 km odcinkiem drogi ekspresowej” – powiedziała Jakubowska.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE