W Łodzi zbudowano setny kilometr dróg rowerowych

W Łodzi jest już sto kilometrów dróg rowerowych, z czego 20 km wybudowano w tym roku - poinformowała w czwartek prezydent miasta Hanna Zdanowska.

Konferencja poświęcona budowie ścieżek rowerowych odbyła się na skrzyżowaniu al. Politechniki i ul. Wróblewskiego, gdzie przebiega jedna z nowo budowanych tras dla jednośladów i gdzie - zdaniem magistratu - znajduje się symboliczny setny kilometr.

Jak podkreśliła Zdanowska, łódzcy rowerzyści wywalczyli sobie w ostatnich latach zaangażowanie magistratu w zmianę podejścia do propagowanego przez nich środka komunikacji.

Czytaj też: Suwałki wybudują nowe ścieżki rowerowe

Łódzki oficer rowerowy Bartosz Zimny zaznaczył, że najpilniejszą potrzebą jest budowa ścieżek w dzielnicy Górna, która obecnie posiada bardzo ubogą infrastrukturę rowerową. "W planach jest budowa trasy dla rowerów na ul. Rzgowskiej, remont drogi na ul. Pabianickiej, a w dalszej kolejności ścieżki na ul. Paderewskiego i Broniewskiego, co pozwoli na skomunikowanie Górnej ze Śródmieściem. To plany na najbliższe dwa lata" - dodał.

Czytaj też: Do trzech razy sztuka. Przetargi na ścieżki rowerowe na Podkarpaciu

Na przyszły rok zaplanowano też oddanie do użytku ścieżki rowerowej na przebudowywanej obecnie głównej arterii osiedla Retkinia - al. Wyszyńskiego.

Zdaniem oficera rowerowego, łączenie już istniejących ścieżek w sieć i zapewnienie rowerzystom bezpiecznego dojazdu z dużych osiedli do centrum miasta ma większe znaczenie niż liczba kilometrów wybudowanych tras.

W tym roku zbudowano ścieżki rowerowe m.in. na ul. Zgierskiej, Rojnej, Traktorowej, Aleksandrowskiej, Drewnowskiej. Najlepszą infrastrukturę rowerową - według Zimnego - posiada osiedle Teofilów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Sama budowa dróg dla rowerów nie doprowadzi do osiągnięcia wskaźnika 15% udziału przejazdów rowerowych w strukturze codziennych podróży przed rokiem 2020, do czego Łódź się zobowiązała podpisując Kartę Brukselską w 2009 roku. Warto promować rozszerzanie stref wolnych od ruchu samochodowego i uspokaj...anie ruchu na ulicach, przy których mieszkają ludzie - czyli na ca. 70% wszystkich ulic w mieście. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-11-07 12:01:57 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE