W marcu przetarg na budowę ekspresówki S7 Warszawa-Grójec

Przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca planuje ogłosić w marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Długo oczekiwana inwestycja zapewni sprawną komunikację między południem Mazowsza a stolicą, ułatwi dojazd do lotniska w Warszawie.

O realizację inwestycji od lat zabiegają mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy zebrali 7 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka GDDKiA w Warszawie Małgorzata Tarnowska, inwestycja pomoże także usprawnić komunikację Warszawy i okolic, m.in. gmin Lesznowola i Piaseczno, gdzie jest bardzo duże natężenie ruchu drogowego. Jej celem jest też - jak zaznacza - aktywizacja gospodarcza terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi ekspresowej S7.

Planowana droga ekspresowa ma mieć ok. 29 km, rozpoczynać się w węźle Warszawa Lotnisko, a kończyć na istniejącej obwodnicy Grójca.

Dostęp do trasy będzie poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północny i Tarczyn Południowy.

Nowa droga będzie mieć dwie jezdnie o trzech lub dwóch pasach w zależności od odcinka; od węzła "Lotnisko" do węzła "Lesznowola" - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, od węzła "Lesznowola" do końca trasy - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Dla obsługi terenów przyległych do trasy zaprojektowane zostały wiadukty nad lub pod drogą oraz dwie kładki dla pieszych (w rejonie miejscowości Kolonia Lesznowola i Podole). Wykonane zostaną także urządzenia ochrony środowiska, m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia związane z odwodnieniem drogi.

Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,4 mld zł. Ekspresówka ma powstać do 2019 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE