• PARTNERZY PORTALU

W Opolu rozstrzygnięto przetarg na budowę nowego mostu przy ul. Niemodlińskiej

· Najniższa zaoferowana cena i najkrótszy zadeklarowany czas wyłączenia istniejącego mostu na ul. Niemodlińskiej w Opolu z ruchu zdecydowały o tym, że nową przeprawę w tym miejscu zbuduje firma Banimex z Będzina.
· Inwestycja ma kosztować 26,9 mln zł.
· Budową nowego mostu przy ul. Niemodlińskiej w Opolu zainteresowanych było 15 oferentów.
· Stary most, istniejący w tym miejscu, jest w złym stanie i ma być rozebrany.
W Opolu rozstrzygnięto przetarg na budowę nowego mostu przy ul. Niemodlińskiej
Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha twierdzi, że zadeklarowany krótki czas wyłączenia przeprawy na ul. Niemodlińskiej z ruchu to "bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców" (fot. .opole.pl)

W poniedziałek, 15 lutego, miasto rozstrzygnęło przetarg na budową nowego mostu przy ul. Niemodlińskiej w Opolu

Wybrano najtańszą z ofert (najdroższa wyniosła prawie 42,1 mln zł). O rozstrzygnięciu zdecydował także punktowany w przetargu krótki zadeklarowany czas wyłączenia przeprawy z ruchu. W ofercie firmy Banimex określono go na 0,1 tygodnia, czyli niespełna dzień. Inni oferenci szacowali tymczasem okres wyłączenia z ruchu mostu na od 20 do 68 tygodni.

Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha zapewnił, że miasto pytało firmę o to, w jaki sposób możliwy będzie tak krótki czas wyłączenia. "W tym zakresie, w jakim zgodnie ze specyfikacją ta odpowiedź mogła być udzielona, otrzymaliśmy ją. Także z rekomendacji, którą mam z Miejskiego Zarządu Dróg wynika, że przy technologii, którą wykorzystuje firma, jest to wykonalne" - mówił wiceprezydent Opola.

Dodał, że zadeklarowany krótki czas wyłączenia przeprawy na ul. Niemodlińskiej z ruchu to "bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców", którzy mogli spodziewać się znacznie dłuższej przerwy (według opolskich drogowców mogło to być nawet dwa razy po ok. 3 miesięcy). Zaznaczył jednak, że to również zasługa tego, iż w przetargu "mocno punktowano technologię dającą możliwość skrócenia czasu wyłączenia mostu".

Na ewentualne odwołania firmy mają 7 dni. Jak powiedział Pietrucha - jeśli nie będzie protestu, umowa z wybranym wykonawcą może zostać podpisana w ciągu ok. 10 dni.

Budowa mostu na ul. Niemodlińskiej będzie największą inwestycją drogową w stolicy województwa. Kolejną może być budowa części obwodnicy południowej miasta. Przetarg na budowę mostu Opole ogłosiło w grudniu. Szacunkowo miał on kosztować ok. 35 mln zł i powstać do końca 2017 r.

Nowy most ma mieć 23 m szerokości i 140 m długości. W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał na początku wykonać kładkę dla pieszych i rowerzystów obok istniejącego już mostu, pod którą zostaną też podwieszone wszystkie media znajdujące się obecnie w przeprawie. Jak tłumaczył wcześniej PAP dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu Arkadiusz Karbowiak, według założeń wykonawca równocześnie będzie przygotowywał elementy nowej przeprawy w częściach, które następnie przywiezie na miejsce inwestycji. Potem - według planów - stary most ma zostać zniszczony i w jego miejsce "nasunięta" zostanie nowa przeprawa.

Władzom Opola zależało, by przetarg na budowę mostu na ul. Niemodlińskiej ogłosić i rozstrzygnąć jak najszybciej, bo to jeden z dwóch głównych mostów, którymi z zachodniej części miasta wjeżdża do centrum. Stary most, istniejący w tym miejscu Opola od 1980 r. jest w złym stanie i ma zostać rozebrany. Ma on pozwolenie na użytkowanie warunkowo wydane do końca kwietnia przyszłego roku. Według uzgodnień miasta z wojewódzkim nadzorem budowlanym przeprawa jest badana co miesiąc.

Budowa nowego mostu jest wpisana w budżecie Opola jako w całości finansowana ze środków miasta. Docelowo ma być ona jednak elementem dużego projektu, na który miasto chce uzyskać dofinansowanie z puli pieniędzy unijnych przeznaczonych na Aglomerację Opolską, w ramach projektów ukierunkowanych na ograniczenie tzw. niskiej emisji.

Most na ul. Niemodlińskiej powstał w 1980 r. Do jego remontu przymierzano się już w roku 1997. Wtedy jednak miasto dotknęła powódź, po której pojawiło się wiele pilniejszych inwestycji. W 2004 r. stwierdzono nieprawidłowości i pogarszający się stan mostu, a wykonana w 2011 r. ocena stanu technicznego zalecała ograniczenia w użytkowaniu obiektu ze względu na "postępującą degradację". W maju 2013 r. wojewódzki inspektor nadzoru budowanego wydał decyzję nakazującą przeprowadzenie remontu mostu do końca 2014 r., ale ta nie została wykonana.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE