PARTNER PORTALU
  • BGK

W projekcie muzeum idźmy w stronę autentyzmu niż dmuchanych aplikacji

  • PropertyDesign.pl    22 lutego 2018 - 13:20
W projekcie muzeum idźmy w stronę autentyzmu niż dmuchanych aplikacji
Paneliści w czasie sesji "Architektura, która edukuje" podczas 4 Design Days (Fot. PTWP)

Jak projektować współczesne obiekty muzealne? Należy postawić przede wszystkim na autentyzm ekspozycji, a w mniejszym stopniu na multimedialny aspekty wystawy podkreślali zgodnie paneliści sesji "Architektura, która edukuje" w trakcie 4 Design Days.




- Żyjemy w świecie mocno multimedialnym. Należy postawić na zrównoważony projekt muzeum, aby o muzeum nie opowiadała dosłowna forma - zwracał uwagę Jan Sikora, architekt, Sikora Wnętrza.

Jako dobry przykład projektu muzeum, Jan Sikora podaje obiekt zaprojektowany przez Zahę Hadid w Austrii. Górskie muzeum zlokalizowane jest w wyjątkowym miejscu, bo na Kronplatz. To szczyt o wysokości 2 275 m n.p.m. położony w Dolomitach. Reinhold Messner - włoski alpinista i himalaista, pierwszy człowiek, który zdobył Koronę Himalajów, koordynował projekt powołania muzeum górskiego w Południowym Tyrolu. - Reinhold Messner pozbierał te wszystkie rzeczy pozostawione w górach jak np. buty, plecak itd. Prawdziwie artefakty, które znajdują się w tym świecie. Muzealnictwo musi iść w stronę bardziej autentyczną niż dmuchanych aplikacji - podkreślał architekt. Żyjemy w muzeum naszych przodków. Nasze miasta i otoczenie nie epatują nachalną narracją. Takie projekty jak np. Łaźnia Łańcuszkowa w Zabrzu projektu OVO Grąbczewski i Konior Studio są dużo bliższe człowiekowi - dodał.

Cały artykuł czytaj TUTAJ

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.