W Warszawie nowy parking "Parkuj i Jedź". Prawie 400 miejsc postojowych

Cztery poziomy, miejsca postojowe dla 393 samochodów i stojaki na 20 rowerów - tak wygląda rozbudowany parking "Parkuj i Jedź" Metro Stokłosy, który w środę (1 kwietnia) został otwarty dla kierowców.
W Warszawie nowy parking "Parkuj i Jedź". Prawie 400 miejsc postojowych
Parking "Parkuj i Jedź" na Marymoncie" (fot. um.warszawa.pl)

Przed rozbudową parking przy stacji metra Stokłosy miał jeden poziom, jednak okazało się, że miejsc postojowych jest za mało w związku z rosnącym zainteresowaniem. Teraz parking oferuje prawie cztery razy więcej miejsc, ponieważ zaparkują tu 393 auta, z czego sześć na miejscach oznakowanych kopertą dla osób niepełnosprawnych. Ponadto wygospodarowano przestrzeń na stojaki, do których można przypiąć 20 rowerów.

Na parkingu będzie funkcjonował bezobsługowy system pobierania opłat, tak jak na postojach P+R Metro Ursynów i P+R Anin SKM. Budując parkingi P+R miasto zachęca kierowców do pozostawienie w nich samochodów i kontynuowania podróży środkami komunikacji miejskiej.

"Otwieramy kolejny, 14 parking "Parkuj i Jedź" wybudowany dzięki środkom z Unii Europejskiej. W sumie koszt inwestycji to 16,5 mln zł, 12 mln zł to środki uzyskane z dofinansowania europejskiego" - powiedział na środowej konferencji prasowej na terenie parkingu wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Dodał, że Warszawa obecnie dysponuje ponad 4 tys. miejsc postojowych na parkingach P+R. "To jest dokładnie 4218 miejsc, dla porównania w Budapeszcie jest ich ok. 1,6 tys., a w Pradze ok. 2,7 tys." - zaznaczył Wojciechowicz.

Zapowiedział, że miasto planuje budowę kolejnych parkingów P+R m.in. w Płudach, Wesołej, Woli Grzybowskiej, Rembertowie.

Zasady korzystania z parkingu przy stacji metra Stokłosy są takie same jak na innych parkingach P+R - powiedział rzecznik stołecznego ZTM Igor Krajnow.

System parkingów "Parkuj i Jedź" umożliwia bezpłatne parkowanie pojazdów osobom, które w chwili wyjazdu z parkingu przedstawią ważny: bilet dobowy, bilet weekendowy, bilet weekendowy grupowy, 30-dniowy, 90-dniowy, bilet seniora, bilet dla dzieci z rodzin z trójką dzieci lub dokument uprawniający do bezpłatnych przejazdów pojazdami komunikacji miejskiej.

W innym przypadku użytkownik jest zobowiązany do wniesienia przy wyjeździe z parkingu jednorazowej opłaty za wynajem miejsca parkingowego w wysokości 100 zł. Pozostawienie auta w godzinach zamknięcia parkingu wiąże się z naliczeniem kary umownej również w wysokości 100 zł.

Dyrektor ZTM Wiesław Witek dodał, że teren przy parkingu będzie jednocześnie miejscem, gdzie będzie tworzony węzeł przesiadkowy. "Liczymy na to, że lepiej skomunikujemy SGGW, będziemy starali się dowozić większość studentów do stacji metra Stokłosy. Myślimy również o +Zielonym Ursynowie+ w tym zakresie" - mówił Witek. Podkreślił, że przed uruchomieniem tego węzła ZTM przeprowadzi konsultacje społeczne.

Parking P+R Metro Stokłosy jest 14 obiektem działającym w ramach systemu "Parkuj i Jedź". 12 z nich zostało wybudowanych przez miasto, a dwa wydzielono na istniejących obiektach zewnętrznych: P+R Stadion Narodowy i P+R Metro Imielin. Średnie zapełnienie parkingów Parkuj i Jedź w dzień roboczy wynosi ponad 70 proc., a tych zlokalizowanych w pobliżu linii metra dochodzi do 100 proc. - podaje ZTM.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Budowa parkingów typu Parkuj i Jedź jest praktycznie wspieraniem procesu suburbanizacji: subsydiowaniem osób, które wyprowadziły się na peryferie z gęściej zaludnionych dzielnic centralnych, w których jakość życia spada z racji nadmiaru samochodów. Warto szukać innych sposobów na poprawę warunków po...ruszania się po mieście i poza nim. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2015-04-02 11:41:38 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE