W zachodniopomorskich gminach powstanie ok. 20 km dróg rowerowych

- Blisko 20 km nowych dróg rowerowych powstanie w Szczecinie i kilku sąsiednich gminach. Łączny koszt inwestycji to ok. 22 mln zł, z czego 13 mln to ostatnie środki z puli Regionalnego Programu Operacyjnego przeznaczonej na turystykę.
W zachodniopomorskich gminach powstanie ok. 20 km dróg rowerowych
Nowe drogi rowerowe powstaną - poza Szczecinem - w Goleniowie, Dobrej, Stargardzie Szczecińskim, Policach i Kołbaskowie.

Województwo zachodniopomorskie chce być przyjaznym miejscem dla miłośników turystki rowerowej, rowerzystów szosowych i miłośników jazdy na rowerach górskich, dlatego jeszcze w tym roku ma powstać także studium wykonalności dla sieci tras rowerowych na wałach przeciwpowodziowych w północno-zachodniej części województwa - powiedział Jarosław Łojko z zespołu ds. Turystyki Rowerowej i Infrastruktury Rowerowej w Województwie Zachodniopomorskim.

Nowe drogi rowerowe finansowane z puli Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) na lata 2007-2013 powstaną m.in. w ścisłym centrum Szczecina. Jeden z planowanych odcinków będzie połączony z już istniejącą drogą wiodącą do prawobrzeżnej części miasta - powiedział Maciej Gibczyński ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. Koszt kilku odcinków dróg, liczących łącznie około trzech kilometrów, wyniesie blisko osiem mln zł.

W gminie Dobra, leżącej przy granicy z Niemcami, powstanie droga rowerowa o długości trzech i pół kilometra prowadząca do przejścia granicznego Buk-Blankensee. Jak powiedziała wójt gminy Teresa Dera inwestycja stanowi kolejny etap przedsięwzięcia, które oprócz dogodnej drogi dla rowerzystów do Niemiec, zapewni im także możliwość dojechania do pobliskiego Szczecina. Ścieżka będzie kosztowała blisko cztery mln zł.

W najbliższym czasie zostaną podpisane umowy na budowę dróg rowerowych w Goleniowie i Policach. Umowy w tej sprawie podpisano już wcześniej ze Stargardem Szczecińskim i przygranicznym Kołbaskowem - wynika z informacji zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Jak mówił Łojko, jeszcze w tym roku ma powstać także studium wykonalności dla sieci tras rowerowych na wałach przeciwpowodziowych w północno-zachodniej części województwa. Na tych terenach, wzdłuż malowniczej i bardzo cennej przyrodniczo Doliny Dolnej Odry, a także Zalewu Szczecińskiego i Jeziora Dąbie, jest blisko 250 kilometrów wałów przeciwpowodziowych. Szlaki rowerowe, które mogą powstać na wałach, mają szansę w przyszłości stać się atrakcją turystyczną. Rowerzystów może zwabić unikatowa w skali europejskiej fauna i flora rozlewisk Odry.

Jedną z atrakcji, jakie obecnie województwo oferuje rowerzystom, jest szlak prowadzący wzdłuż nadmorskich miejscowości. To część większego rowerowego szlaku przebiegającego dookoła Morza Bałtyckiego i liczącego blisko 8 tys. kilometrów. Polski odcinek wiedzie przez tereny województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W Zachodniopomorskiem szlak przebiega przez jedne z najładniejszych nadmorskich miejscowości, m.in. Świnoujście, Międzyzdroje, Rewal, Mielno i Jarosławiec.

Dzięki środkom z RPO na lata 2007-2013 udało się zbudować w województwie 137 kilometrów dróg rowerowych, a budowanych jest kolejne 9 kilometrów. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 86 mln zł, dofinansowanie z RPO to niemal 50 mln zł.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

8 milionów za ułożenie 3 kilometrowego kawałka kostki?! Rzucam studia i idę układać kostkę...

Mateusz, 2014-06-02 10:10:05 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE