Walka o stołeczne niebo

  • Przegląd prasy/Życie Warszawy
  • 11-09-2010
  • drukuj
Lotnisko w Łodzi już próbuje odciągać przewoźników od Warszawy. Pod stolicą w popłochu rusza budowa portu w Modlinie. A Kraków szykuje się do remontu pasa, ale tak, żeby nie zamykać lotniska.
Walka o stołeczne niebo

Z powodu drugiego etapu remontu skrzyżowania pasów startowych przez całą sobotę w Warszawie nie wyląduje żaden duży rejsowy samolot. Na czynnej połowie pasa znad Piaseczna – tzw. półpaścu – odbędzie się tylko 38 startów i lądowań.

Tymczasem z wymarłego Lotniska Chopina większość operacji już po raz drugi w tym miesiącu przeniesie się do niewielkiego portu w Łodzi. Dla Lotniska Reymonta to los wygrany na loterii. Bo Łódź spróbuje przy tej okazji przejąć już na stałe część lotów z Warszawy.

Panuje pełna mobilizacja. Na korzyść Łodzi przemawiają dwa razy niższe stawki (dla boeinga 737 ze 147 pasażerami na pokładzie to 11,5 tys. zł w Warszawie i 6,3 tys. zł w Łodzi). W przyszłym roku będzie nowy terminal na miarę XXI w.

Na stolicy mści się opóźnienie budowy portu w Modlinie, który miał być bazą dla tanich linii. Kilka dni temu cała Warszawa została obstawiona krzykliwymi reklamami irlandzkiego przewoźnika z hasłem „Nie módl się o Modlin. Lataj tanio z Łodzi“.

8 października w Modlinie zostanie wbita pierwsza łopata pod modernizację pasa startowego i dróg kołowania. Jak twierdzi, pierwsze samoloty Modlin będzie w stanie przyjąć w kwietniu 2012 r. – tuż przed Euro. Według Adriana Furgalskiego, ten termin jest nierealny.

Łódzkie lotnisko to port samorządowy, którym zarządzają władze miasta i województwa. W Warszawie gospodarzem są Państwowe Porty Lotnicze. W branży można usłyszeć głosy zdziwienia, że PPL zdecydowały się na remont, który wymaga wstrzymywania ruchu w Warszawie aż na trzy weekendy i powoduje prawie 10 mln zł straconych przychodów.

Tymczasem do remontu jedynego swojego pasa szykuje się też Lotnisko Jana Pawła II w Krakowie, ale zrobi to zupełnie inaczej niż stołeczne – pisze „Życie Warszawy”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE