Warszawa: 167 mln zł na modernizację ciągu ul. Marsa-Żołnierska

• Warszawa otrzyma z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 ponad 167 mln zł na przebudowę ul. Marsa i Żołnierskiej.
• Umowę o dofinansowanie wartej blisko 217 mln zł inwestycji podpisali przedstawiciele miasta i Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Warszawa: 167 mln zł na modernizację ciągu ul. Marsa-Żołnierska
Ciąg ulic Marsa-Żołnierska to jedna z ważniejszych arterii komunikacyjnych stolicy po wschodniej stronie Wisł (fot.zmid.warzawa)

Ciąg ulic Marsa-Żołnierska to jedna z ważniejszych arterii komunikacyjnych po wschodniej stronie Wisły. Wyprowadza ona ruch z prawobrzeżnej Warszawy w kierunku północnym i przebiega w ciągu drogi wojewódzkiej nr 631, w granicach Warszawy.

Przecina teren trzech dzielnic: Pragi-Południe, Wawra i Rembertowa.Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski zaznaczył w rozmowie z dziennikarzami, że jest to pierwsza umowa o dofinansowanie w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, która jest podpisywana przez miasto.

"Jest ona bardzo ważna, ponieważ dotyczy największego projektu drogowego Warszawy" - ocenił.

Zdaniem Olszewskiego jest to projekt "niezwykle ważny" nie tylko dla mieszkańców stolicy, ale także dla mieszkańców całej metropolii, bo - jak uzasadniał - "jest to projekt, który de facto obsługuje duży potok ruchu, który idzie ze wschodniej strony Warszawy".

"On jest ważny w ruchu aglomeracyjnym ale również w ruchu ogólnokrajowym z tego względu, że jest to bardzo uczęszczany fragment drogi, prowadzący chociażby w stronę trasy na Białystok" - przekonywał wiceprezydent.

Umowę o dofinansowanie wartej blisko 217 mln zł inwestycji podpisali przedstawiciele miasta i Centrum Unijnych Projektów Transportowych (fot.fotolia)
Umowę o dofinansowanie wartej blisko 217 mln zł inwestycji podpisali przedstawiciele miasta i Centrum Unijnych Projektów Transportowych (fot.fotolia)

Również zdaniem wiceministra rozwoju Witolda Słowika droga jest "bardzo istotna" i zrealizowanie tej inwestycji - w jego ocenie - spowoduje znaczne ułatwienie komunikacyjne w Warszawie. "Pełny efekt będzie dopiero wtedy, kiedy będzie domknięta obwodnica Warszawy, która - jak wiemy - jest w trakcie realizacji" - dodał Słowik.

Modernizacja odcinka ul. Marsa (od ul. Naddnieprzańskiej do skrzyżowania z ulicami: Żołnierską i Rekrucką) obejmie budowę czterech jezdni dwupasmowych - dwóch jezdni głównych ruchu tranzytowego i dwóch jezdni, które poprowadzą ruch lokalny do skrzyżowań z ul.: Chełmżyńską-Okularową i Żołnierską-Rekrucką.

W ramach tego przedsięwzięcia układ dróg lokalnych, wraz z wiaduktami nad torami kolejowymi (linia kolejowa w kierunku Otwocka i Lublina), został już wybudowany i oddany do ruchu. Rozpoczęła się już także budowa drogi dla ruchu tranzytowego.

Ponadto wybudowana zostanie estakada nad skrzyżowaniami z ul. Chełmżyńską i Okularową oraz z Żołnierską i Rekrucką (wraz wiaduktami nad linią kolejową do Siedlec i Białegostoku).

Przebudowana zostanie ul. Żołnierska wraz wiaduktami nad torami kolejowymi. Zmodernizowana jezdnia połączy się z przebudowanym przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich odcinkiem drogi nr 631, która w przyszłości skrzyżuje się z planowaną przez GDDKiA wschodnią obwodnicą Warszawy (S17).

Zakończenie przebudowy planowane jest na 2018 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE