Warszawa, bulwary wiślane: Kolejny odcinek powstanie do 2017 r.

• Kolejny, ponadkilometrowy, odcinek bulwarów wiślanych od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego ma być gotowy w 2017 r.
• Warszawa podpisało umowę z wykonawcą prac wybranym w przetargu, firmą Skanska.
• Koszt inwestycji to ponad 65 mln zł.
Warszawa, bulwary wiślane: Kolejny odcinek powstanie do 2017 r.
Bulwary od strony rzeki (fot.wikipedia.org/Tadeusz Rudzki)

Odcinek od mostu Świętokrzyskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego mierzy blisko 1,2 km. Powstanie tu m.in. promenada spacerowa, ścieżka rowerowa i parterowe pawilony usługowe. Powstanie także przejście na bulwary w osi ul. Bednarskiej. Firma Skanska zadeklarowała, że wybuduje kolejny odcinek bulwarów w ciągu 11 i pół miesiąca od podpisania umowy.

Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz zaznaczyła podczas briefingu prasowego towarzyszącego podpisaniu umowy, że zadeklarowany czas budowy nie obejmuje przerw na czas ochrony przeciwpowodziowej i ochrony ornitologicznej.

Wyraziła przekonanie, że mieszkańcy Warszawy będą mogli skorzystać z kolejnego fragmentu bulwarów latem 2017 r. Łącznie z pierwszym odcinkiem otwartym w zeszłym roku, do dyspozycji będzie ok. dwóch kilometrów nowej trasy nad Wisłą.

Wiceprezydent stolicy Michał Olszewski powiedział, że drugi fragment bulwarów będzie podzielony na trzy duże strefy.

"Pierwsza strefa to będzie strefa edukacyjna (…) blisko Centrum Nauki Kopernik, będzie służyła do organizacji wystaw plenerowych. Druga strefa rekreacyjna, to jest taka strefa, gdzie będzie trochę więcej miejsca do zabawy, plac zabaw, kawałek plaży. I trzecia część, bardziej gastronomiczna, kulturalna, bliżej mostu Śląsko-Dąbrowskiego" - wyjaśnił Olszewski.

Zapewnił, że nie zabraknie również zieleni miejskiej.

Do przetargu na budowę drugiego fragmentu bulwarów zgłosiło się pięciu oferentów, za swe usługi oczekiwali od 65,8 mln zł do 81,2 mln zł. Najtańszą ofertę, a zarazem najkrótszy czas realizacji, 11 i pół miesiąca od podpisania umowy, przedstawiła firma Skanska S.A.; podobnie jak inne firmy zaoferowała 60-miesięczną gwarancję.

Bulwary Wiślane (fot.mat.pras.)
Bulwary Wiślane (fot.mat.pras.)

Przebudowa całych bulwarów jest podzielona na kilka etapów. Latem ub.r. został otwarty pierwszy odcinek - bulwar Jana Karskiego (od ul. Boleść do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego). Drugi odcinek to bulwar biegnący właśnie od Mostu Śląsko-Dąbrowskiego do Centrum Nauki Kopernik, trzeci to odcinek między mostem Świętokrzyskim z pomnikiem Syreny do wysokości ul. Tamka oraz bulwar Bohdana Grzymały-Siedleckiego aż do Portu Czerniakowskiego.

Olszewski zapowiedział, że jeszcze w tym roku miasto ogłosi konkurs na realizację kolejnego odcinka bulwarów od mostu Świętokrzyskiego do mostu Poniatowskiego oraz na koncepcję do końca bulwaru, do Portu Czerniakowskiego.

W trakcie realizowania pierwszego etapu przebudowy bulwarów miasto odstąpiło od umowy z wykonawcą budowy - Hydrobudową Gdańsk. Ratusz tłumaczył, że powodem tej decyzji było zawarcie przez Hydrobudowę cesji wierzytelności bez zgody inwestora, niezgłoszenie podwykonawców zgodnie z kontraktem i brak gwarancji terminowego ukończenia budowy. Aby jak najszybciej dokończyć prace na pierwszym odcinku, ratusz zdecydował, że przeprowadzi je miejski zakład budżetowy - Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.