PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa. Do 2022 r. ma powstać trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę

  • AS    13 kwietnia 2018 - 12:17
Warszawa. Do 2022 r. ma powstać trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę
Obecnie długość 26 eksploatowanych linii Tramwajów Warszawskich wynosi ok. 260 km, a długość wszystkich torowisk (włącznie z tzw. gospodarczymi) – sięga 300 km (fot.ztm.waw.pl)

Tramwaje Warszawskie (TW) ogłosiły przetarg na koncepcję budowy wiaduktu tramwajowego nad trasą S8, którym poprowadzona będzie linia na tzw. Zieloną Białołękę.




Wiadukt razem wraz z dojazdami będzie miał długość ponad 1 km. Dzięki temu tramwaje na Zieloną Białołękę przejadą bezkolizyjnie nad tą drogą ekspresową prowadzącą do Białegostoku i nad planowaną trasą Olszynki Grochowskiej.

Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, spółka TW zaplanowała budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. „Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego”, poinformowano nas w biurze prasowym.

Nieco dalej będzie miejsce na parking typy „park and ride”, na którym planuje się ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Nowa trasa tramwajowa wyprowadzona zostanie z osiedla Bródno, z ulicy Rembielińskiej i przebiegać będzie wzdłuż ulic: Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej - wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

Łączna długość tej linii wyniesie 6,5 km. Zaplanowano 9 przystanków i częstotliwość jazdy w szczycie do 2-3 minuty. Według TW, czas dojazdu z szybko rozwijających się osiedli Zielonej Białołęki do przyszłej stacji metra przy ul. Kondratowicza i przy ratuszu na Targówku wyniesie 15 minut, a do Dworca Wileńskiego – 30 minut.

Tramwaje Warszawskie uzyskają dofinansowanie budowy nowej linii

Nowa linia ma zostać zbudowana do 2022 r. Szacunkowy koszt tej inwestycji wyniesie ok. 150 mln zł netto. Do obsługi nowej trasy będzie potrzebnych 25 tramwajów niskopodłogowych, na które miasto planuje wydać mniej niż 200 mln zł netto.

Obecnie długość 26 eksploatowanych linii Tramwajów Warszawskich wynosi ok. 260 km, a długość wszystkich torowisk (włącznie z tzw. gospodarczymi) – sięga 300 km. Spółka użytkuje ponad 740 tramwajów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.