Warszawa. Kamień węgielny na budowie II linii metra na Woli

Na budowie zachodniego odcinka II linii metra wmurowano już kamień węgielny. W piątek, 11 sierpnia, akt erekcyjny umieszczono w metalowej tubie w stropie stacji Księcia Janusza.
Warszawa. Kamień węgielny na budowie II linii metra na Woli
Umowę na budowę zachodniego odcinka II linii metra podpisano 29 września 2016 r., a prace potrwają 38 miesięcy (fot.mat.prasowe)

- Prace przy budowie zachodniego odcinka idą zgodnie z harmonogramem i będą powoli schodziły pod ziemię co oznacza, że nie będą już tak uciążliwe dla mieszkańców. Jeśli nie pojawią się jakieś nieprzewidziane okoliczności na początku przyszłego roku rozpocznie się już drążenie podziemnych tuneli. Metro zmieni Wolę, a mieszkańcy tego rejonu lewobrzeżnej Warszawy uzyskają szybkie połączenie z centrum oraz z pierwszą linią metra - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Umowę na budowę zachodniego odcinka II linii metra podpisano 29 września 2016 r., a prace potrwają 38 miesięcy. W kierunku zachodnim powstanie ok. 3,4 km trasy.

Planowane stacje to: Płocka (C08) pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską potrwa ok. 12 minut.

Wykonawcą zachodniego odcinka jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., która w konsorcjum z dwiema innymi firmami, wybudowała wcześniej centralny odcinek II linii metra. Kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590 zł brutto. Projektantem jest Biuro Projektów „Metroprojekt”.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ponad 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą już ok. 140 tys. pasażerów dziennie.

Po rozbudowie II linii w kierunku Targówka i Bemowa, metro będzie najwygodniejszym połączeniem tych dzielnic z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska - z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE