• PARTNERZY PORTALU

Warszawa, metro; Konkurs na stacje II linii rozstrzygnięty

• Wiemy już, jak będą wyglądały nowe stacje II linii metra.
• Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ oraz dwóch na zachód.
Warszawa, metro; Konkurs na stacje II linii rozstrzygnięty
Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra (fot,mat,prasowe)

Niebawem rozpocznie się w Warszawie budowa dwóch nowych odcinków II linii metra w stronę Bemowa i Targówka. Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę od momentu podpisania umowy.

Druga linia będzie jeszcze dłuższa – wiemy już, jak będą wyglądały kolejne odcinki podziemnej kolejki - trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim, których budowa ma się zakończyć do 2022 r.

Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ (roboczo nazywanych Zacisze, Kondratowicza i Bródno) oraz dwóch na zachód (roboczo nazywanych Wola Park i Powstańców Śląskich) czyli 3+2.

Prace konkursowe złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednej dla każdego z odcinków: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku.

Pracownie otrzymają nagrody w wysokości po 50 tys. zł i zaproszenia do negocjacji z wolnej ręki na realizację projektów stacji i tuneli szlakowych.

Nadesłane prace były analizowane pod wieloma kryteriami, brane pod uwagę były m.in.: rozwiązania architektoniczne, walory eksploatacyjne, powiązanie z innymi środkami komunikacji, koszty wykonania, oddziaływanie na środowisko.

Wybrane projekty osiągnęły najwięcej punktów w poszczególnych kategoriach. Nie przyznano wyróżnień.

 Budowa kolejnych dwóch stacji na WoliBemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3, czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku.

Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze dwie stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzji środowiskowej dla odcinków 3+2.

Mają być wybudowane w 2022 r. Kolejne odcinki II linii dotrą do mieszkaniowych rejonów Warszawy i znacznie ułatwią dojazd do centrum i do innych środków komunikacji miejskiej.

Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. Dziennie jeździ nim ok. 120 tys. osób. Odcinek od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński (6,1 km) pociąg pokonuje w 11 minut.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE