Warszawa: Trasa Świętokrzyska nabiera kształtów. Trzeci tunel jest już na miejscu

• Tunel Trasy Świętokrzyskiej, o wadze 3 tys. ton, wjechał w poniedziałek (12 września) na swoje miejsce w nasypie kolejowym.
• To trzeci tunel na odcinku budowanej Trasy Świętokrzyskiej. Teraz drogowcy muszą odbudować fragment nasypu i torów kolejowych.
• Zakończenie budowy tego odcinka trasy nastąpi we wrześniu przyszłego roku.
Warszawa: Trasa Świętokrzyska nabiera kształtów. Trzeci tunel jest już na miejscu
Długość całej Trasy Świętokrzyskiej wyniesie ponad 3 km (fot. zmid.waw.pl)

Budowany odcinek Trasy Świętokrzyskiej (1,2 km od ul. Kijowskiej do Zabranieckiej), w trzech miejscach przecina tory kolejowe za dworcem Warszawa Wschodnia. Właśnie tam zaplanowano tunele, z czego dwa są już w nasypach kolejowych, zaś trzeci właśnie „wjechał” na swoje miejsce w rozkopanym nasypie w poniedziałek, 12 września.

Ten obiekt (podobnie jak tunel znajdujący się pod trasą kolejową do Legionowa i Gdańska, widoczny na końcu ul. Kawęczyńskiej) został zbudowany obok torów a następnie przewieziony w docelowe miejsce. Pięcionawowy tunel (dwie nawy dla chodników i dróg rowerowych, dwie dla jezdni i jedna dla tramwajów) ważący ponad 3 tys. ton w ciągu kilkunastu minut przejechał 25 metrów. Przewieziono go na specjalnych wózkach z napędem hydraulicznym, które łącznie miały 408 kół. Teraz drogowcy rozpoczną odbudowę odcinka linii kolejowej nad tunelem. W ten sposób znacznie krótszy jest czas wyłączenia ruchu kolejowego – nie kilka miesięcy (które byłyby potrzebne na budowę tunelu „klasyczną” metodą czyli od razu w nasypie kolejowym) a kilkanaście dni (od 5 do 22 września).

Czytaj też: 81 mld zł kosztują inwestycje drogowe w Polsce

Umowę na zaprojektowanie i budowę tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej podpisano w maju zeszłego roku, natomiast prace w terenie rozpoczęły się październiku. Koszt budowy to 76 mln zł, wykonawcą jest firma Strabag. Ulica ma być gotowa we wrześniu 2017 r.

Długość całej Trasy Świętokrzyskiej od mostu Świętokrzyskiego do ul. Zabranieckiej to ponad 3 km. Pierwszy odcinek, od mostu do ul. Zamoyskiego, powstał w 2014 r. Budowa następnego, od ul. J. Zamoyskiego do Targowej (bez skrzyżowania), rozpocznie się po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę. Dla fragmentu od ul. Targowej (ze skrzyżowaniem) do Dworca Wschodniego, czyli do połączenia z obecnie budowanym odcinkiem, opracowywana jest dokumentacja projektowa. Gotowa będzie w tym roku.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE