Warszawa: W listopadzie zacznie się budowa metra na Woli, będą zmiany w ruchu

• W listopadzie rozpocznie się rozbudowa II linii metra o nowe stacje na Woli, wykonawca zacznie prace od dwóch stacji pod ul. Górczewską.
• W tym rejonie Warszawy kierowcy i pasażerowie komunikacji publicznej muszą przygotować się na poważne ograniczenia i zmiany w ruchu.
Warszawa: W listopadzie zacznie się budowa metra na Woli, będą zmiany w ruchu
Jak przypomniano na konferencji w stołecznym ratuszu, w ramach rozbudowy centralnego odcinka II linii metra na Woli mają powstać trzy nowe stacje (fot. wikipedia.org)

Jak przypomniano na konferencji w stołecznym ratuszu, w ramach rozbudowy centralnego odcinka II linii metra na Woli mają powstać trzy nowe stacje roboczo nazywane "Księcia Janusza", "Młynów" i "Płocka". Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł, wykonawca podpisał umowę z miastem pod koniec września br., na wybudowanie stacji ma 38 miesięcy.

Wykonawca ma rozpocząć pierwsze prace związane z budową dwóch stacji "Księcia Janusza" i "Młynów" w listopadzie. Budowa stacji "Płocka" ma się zacząć w pierwszym kwartale 2017 r.

Realizacja inwestycji na Woli przyniesie znaczące zmiany dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Miasto jest w przededniu zatwierdzenia projektu organizacji ruchu - poinformowała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.

Pierwsze prace przy budowie stacji "Księcia Janusza" i "Młynów" rozpoczną się po wdrożeniu czasowej organizacji ruchu. "Pierwsza łopata, czy łyżka koparki zostanie wbita, jeżeli uda nam się wdrożyć organizację ruchu, w dniach 11-13 do 14 listopada" - zapowiedział kierownik kontraktu firmy Gulermak Krzysztof Piasecki.

Wtedy zaczną się zmiany i utrudnienia w ruchu. Ograniczenia, na różnych etapach będą obowiązywały przez cały trzyletni czas rozbudowy metra na Woli - zaznaczył Piasecki.

Podczas budowy stacji "Młynów" i "Księcia Janusza", ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej. Natomiast pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ul. Deotymy będą jeździły tylko autobusy, ale nie będą mogły wjeżdżać w ul. Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka.

Czytaj też: Via Baltica przez Łomżę. Szydło: Droga stworzy dla miasta i regionu ogromną szansę

Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ul. Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, Kasprzaka oraz Prostą.

Mieszkańcy Jelonek łatwiej dojadą do centrum i do metra dzięki wzmocnieniu linii autobusowych na ul. Połczyńskiej i Kasprzaka, ponadto więcej tramwajów będzie jeździło ul. Wolską - zapowiada miasto. Oprócz tego na ul. Połczyńskiej, Kasprzaka i Prostej (do ronda Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również, w obu kierunkach, na ul. Towarowej - od ronda Daszyńskiego do al. Solidarności.

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow zaznaczył, że większość tras linii autobusowych będzie zmienionych, zostaną one dopasowane do nowej organizacji ruchu.

"Jeśli ktoś chce koniecznie korzystać z samochodu to zachęcamy np. do pozostawienia go na parking P+R ("Parkuj i jedź") +Połczyńska+. Prowadzimy rozmowy z administracją centrum handlowego +Wola Park+ tak by również na terenie centrum handlowego część miejsc parkingowych była dedykowana kierowcom, którzy chcą zostawić swoje samochody i przesiąść się do komunikacji zbiorowej" - dodał Krajnow.

We wtorek i w czwartek miasto organizuje spotkania z mieszkańcami Woli, mieszkającymi w pobliżu planowanych stacji "Księcia Janusza" i "Młynów" - poinformował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Zmiany w ruchu związane z budową stacji "Płocka" mają zostać wprowadzone na przełomie roku. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. W drugiej połowie 2017 r. z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Skierniewickiej oraz Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu samochodów na ul. Kasprzaka.

Według planów miasta do 2019 r. centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku zachodnim (na Woli) powstaną także trzy stacje z Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka, które wybuduje włoska firmą Astaldi za ponad 1 mld zł. Umowę na ten odcinek miasto podpisało już w marcu br.

Obie firmy - Gulermak i Astaldi - zostały wybrane pod koniec października 2015 r.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE