Warszawa wybuduje 80 km tras rowerowych

Za 74 mln zł powstanie w Warszawie 15 tras o łącznej długości 80 km. Radni przyznali pieniądze na budowę i remont dróg rowerowych w latach 2015-2017.
Warszawa wybuduje 80 km tras rowerowych
Za 74 mln zł powstanie w Warszawie 15 tras rowerowych (fot.ZTM)

Przyznane środki zostaną przeznaczone na realizację pierwszego etapu inwestycji rowerowych wskazanych w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020”.

Jak podaje stołeczny magistrat, pieniądze te pozwolą na rozpoczęcie prac przygotowawczych: opracowanie koncepcji i niezbędnych dokumentacji projektowych. Po realizacji programu Warszawa ma mieć spójną sieć tras rowerowych, które umożliwiają bezpieczną i wygodną jazdę jednośladem, zarówno na krótkich jak i na dłuższych dystansach.

Budowa tras rowerowych wzdłuż głównych arterii to zadanie, które będzie realizowane przez miasto (wspólnie z czterdziestoma gminami metropolii warszawskiej) w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, instrumentu finansowanego przez Unię Europejską. W ramach pierwszego naboru wniosków Warszawa będzie się ubiegała o dofinansowanie następujących zadań:

Miasto będzie chciało również pozyskać dodatkowe środki na budowę drogi rowerowej na ul. Puławskiej. Realizacja tej inwestycji, planowana na lata 2016-17, zostanie powiązana z wyznaczeniem buspasa pomiędzy al. Wilanowską a Piasecznem. Jeszcze w tym roku powinny powstać drogi rowerowe na ul. Rzymowskiego, Belwederskiej, Ostrobramskiej, al. Stanów Zjednoczonych a także wzdłuż ul. Żwirki i Wigury (I etap), które zostały ujęte w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych”. Na ich budowę przyznano wcześniej 13 mln zł.

Czytaj też:Miasta dla rowerzystów i pieszych. Kierunek dobry, z wykonaniem bywa różnie

W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50 inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych. Sieć rowerowa w stolicy liczy już ponad 428 km. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km dróg rowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów i kontrapasów rowerowych.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE