Warszawa zaplanowała inwestycje na 2013 r.

Budowa II linii metra i bulwarów wiślanych, przebudowa mostu Grota-Roweckiego, mostu średnicowego i remont ślimaków na Trasie Łazienkowskiej, m.in. te inwestycje spowodują utrudnienia w ruchu w Warszawie w 2013 r. - poinformowano na wtorkowej konferencji prasowej.
Warszawa zaplanowała inwestycje na 2013 r.

Początkowo do realizacji wyznaczono 580 inwestycji, po czym tę liczbę ograniczono do 227; decyzja ta wynika z ograniczonych środków na inwestycje i remonty w 2013 r. - mówił na konferencji Wiesław Witek, dyrektor miejskiego Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.

Jak podkreślił, w tym roku nie będzie nowych, dużych zmian w organizacji ruchu związanych z budową II linii metra. Możliwe będą natomiast krótkie, czasowe zmiany, jak np. zwężenie ul. Targowej podczas pracy tarcz pod ulicą. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozpocznie przebudowę ulic Świętokrzyskiej i Prostej po tym, jak prace zakończy tam wykonawca II linii metra.

18 lutego otwarte mają zostać oferty na zaprojektowanie i przebudowę al. Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej S8 - przebudowa obejmie m.in. most Grota-Roweckiego. Przebudowa to inwestycja GDDKiA.

Jak powiedział PAP Witek, przez czas trwania remontu przeprawa będzie przejezdna; czynne będą dwa pasy ruchu - po jednym w każdym kierunku. Zaznaczył, że założono także zbudowanie tymczasowej przeprawy w miejscu planowanego mostu Krasińskiego. Witek zaznaczył jednak, że w tej kwestii musi zostać wydana pozytywna decyzja środowiskowa. Prace mają potrwać dwa lata.

Od 29 czerwca do 29 sierpnia będzie remontowany most średnicowy. Jak powiedział dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie PKP PLK Jan Telecki, część pociągów podmiejskich będzie skierowana na linię dalekobieżną, czyli przez Dworzec Centralny (z pominięciem stacji Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota), część dojedzie tylko do Warszawy Wschodniej (ze wschodu) lub do Warszawy Śródmieście (z zachodu). Z kolei część pociągów dalekobieżnych ma być kierowana na Dworzec Gdański.

Czytaj też: Do lata metrem w nocy

Tramwaje Warszawskie na przełomie kwietnia i maja zaplanowały remonty torowisk, m.in. na odcinku od pl. Zawiszy do pl. Starynkiewicza, a także na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z ul. Chałubińskiego. Od 27 kwietnia do 5 maja Al. Jerozolimskimi oraz al. Jana Pawła nie będą jeździć tramwaje. Remontowane będzie także torowisko m.in. na rondzie Waszyngtona. Na okres od 6 maja do 30 czerwca zaplanowano remont torowiska na ul. Popiełuszki.

W 2013 r. ma się rozpocząć budowa bulwarów wiślanych. Jak zapowiedziano, utrudnienia w ruchu mogą wystąpić podczas kopania przejścia podziemnego pod Wisłostradą na wysokości ul. Bednarskiej.

ZMID rozpocznie w tym roku budowę nowych ślimaków Trasy Łazienkowskiej na prawym i lewym brzegu Wisły. Nowe łącznice staną na miejscu starych - ośmiu przy Torwarze i jednej na Pradze. Wykonawca na realizację prac będzie miał dwa lata. Te prace spowodują duże zmiany w ruchu drogowym - zamykane będą połączenia Trasy Łazienkowskiej z ul. Czerniakowską i Wałem Miedzeszyńskim, wyłączony z ruchu będzie m.in. wjazd z ul. Wał Miedzeszyński z północy w kierunku centrum.

GDDKiA zapowiada, że w 2013 r. odda do ruchu drogi ekspresowe: S2 i S79, czyli południowej obwodnicy Warszawy od ul. Puławskiej do węzła Konotopa z połączeniem z ul. Marynarską oraz miejskiego fragmentu trasy Salomea-Wolica, czyli odcinka od Al. Jerozolimskich do węzła z S2. GDDKiA prowadzi także postępowanie przetargowe na kontynuację budowy trasy Salomea-Wolica za granicami Warszawy - od węzła Opacz (z trasą S2) do połączenia z drogą S8 do Katowic i S7 do Krakowa.

ZMID będzie kontynuował przebudowę ul. Marsa. W drugiej połowie roku przejezdny ma być cały odcinek ul. Nowolazurowej od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego. Rewitalizowana będzie ul. Kawęczyńska (od ul. Ząbkowskiej do Otwockiej); zaplanowano tu nowe chodniki, jezdnię, zatoki parkingowe.

3 mln zł Zarząd Dróg Miejskich przeznaczy na wymianę nawierzchni chodników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.