Warszawa zaplanowała ponad 1,2 tys. inwestycji i remontów

• Ponad 1,2 tys. inwestycji i remontów będzie w 2017 r. w Warszawie kontynuowanych lub rozpoczętych.
• Chodzi m.in. o rozbudowę II linii metra, budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, a także przebudowy i modernizacje linii tramwajowych i kolejowych.
• Będą utrudnienia w ruchu.
Warszawa zaplanowała ponad 1,2 tys. inwestycji i remontów
Największą warszawską inwestycją, która będzie kontynuowana w 2017 r., jest rozbudowa II linii metra. (fot. Pixabay)

Na ten rok do bazy danych Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym zgłoszono 1218 remontów i inwestycji. To zarówno roboty, które rozpoczęły się w ubiegłych latach i będą kontynuowane w 2017 r., jak i takie, które dopiero się rozpoczną. 330 inwestycji będzie wymagało koordynacji pomiędzy sobą, zostały one zgrupowane w 24 rejony inwestycyjne.

Wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska powiedziała na konferencji prasowej w ratuszu, że najbliższe lata to również lata najtrudniejsze. "Wszyscy musimy zdawać sobie z tego sprawę, dlatego, że mamy bardzo wiele inwestycji za bardzo duże pieniądze - to jest rokrocznie prawie i ponad 3 mld zł. Mamy bodaj ostatni tak dobry okres finansowania i wsparcia unijnego dla projektów" - powiedziała Kaznowska. Dodała, że trzeba pogodzić inwestycje miejskie z zewnętrznymi inwestycjami, które przeprowadzą przede wszystkim przez GDDKiA i PKP.

Największą warszawską inwestycją, która będzie kontynuowana w 2017 r., jest rozbudowa II linii metra. W tej chwili trwa budowa pięciu z sześciu stacji - trzech na Pradze-Północ i Targówku oraz dwóch na Woli. W kwietniu rozpocznie się budowa trzeciej wolskiej stacji - Płocka, która znajdzie się pod ul. Płocką, po południowej stronie skrzyżowania ul. Wolską. Ten fragment ul. Płockiej zostanie zamknięty.

Czytaj też: W Warszawie otwarto punkt informacyjny nt. budowy metra na Woli

PKP PLK S.A. w tym roku będzie remontowała trzy linie kolejowe: nr 447 w kierunku Grodziska Mazowieckiego, nr 8 w stronę Piaseczna oraz nr 20 czyli tzw. linii obwodowej od ronda Starzyńskiego do Dworca Zachodniego.

Dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Jerzy Stępniak zwrócił uwagę, że podczas modernizacji linii w kierunku Grodziska Mazowieckiego zamknięte będą tory w obu kierunkach. "Nie będziemy dzielić ten inwestycji na poszczególne tory, dlatego, że utrzymywaniu ruchu na jednym torze, jak pokazały doświadczenia z modernizacją linii dalekobieżnej, było fikcją. Pasażerowie na dobrą sprawę nie wiedzieli, czy pociąg, który został zapisany w rozkładzie przyjedzie" - powiedział Stępniak.

Dla pasażerów kolei ma być przygotowana zastępcza komunikacja autobusowa.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie budowę dalszego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Pierwszymi pracami będzie budowa odcinka tunelu POW pod tunelami I linii metra.

Intensywne prace mają również prowadzić Tramwaje Warszawskie, będą to m.in.: przebudowa torowiska na ul. Woronicza, modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Obozowej (od ul. Płockiej do ul. Wawrzyszewskiej) wraz z budową torowiska trawiastego i remontem przystanków. Kolejne planowane inwestycje to naprawa torowiska na moście Śląsko-Dąbrowskim i modernizacja torowiska na ul. Puławskiej (od ul. Malczewskiego do ul. Olszewskiej).

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych po wakacjach zakończy budowę Trasy Świętokrzyskiej pomiędzy ul. Kijowską a Zabraniecką (ok. 1,3 km). Kontynuowane będą dwie inne duże inwestycje drogowe (zakończenie w 2018 r.): przebudowa ulic Marsa i Żołnierskiej do granicy Warszawy (ok. 4,8 km) oraz przebudowa ul. Marynarskiej (800 m).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.