We Wrocławiu rusza przebudowa Przejścia Świdnickiego

We Wrocławiu rozpoczyna się przebudowa Przejścia Świdnickiego, najbardziej znanego w mieście przejścia podziemnego dla pieszych. Po przebudowie powstanie tam galeria, w której od 2016 r. będą prezentowane dzieła sztuki.
We Wrocławiu rusza przebudowa Przejścia Świdnickiego
fot. wroclaw.pl

Położone w okolicach wrocławskiego rynku Przejście Świdnickie umożliwia przechodniom przejście pod ul. Kazimierza Wielkiego. Prace związane z jego przebudową rozpoczną się w nocy z piątku na sobotę i potrwają do końca 2015 r. - poinformowała w środę PAP Małgorzata Szafran z biura prasowego wrocławskiego magistratu.

Po przebudowie wrocławianie będą mogli przechodzić przez ul. Kaźmierza Wielkiego zarówno dołem, jak i górą. Do tej pory było to jedynie przejście podziemne. Przejście podziemny tunelem zostanie zwężone do czterech metrów. W uzyskanej w ten sposób przestrzeni powstanie galeria sztuki, która będzie obejmować 250 m kw. powierzchni wystawienniczej.

Prezentacja dzieł sztuki w przestrzeni najbardziej rozpoznawalnego we Wrocławiu przejścia podziemnego to jeden z elementów programu artystycznego przygotowywanego z okazji objęcia przez stolicę Dolnego Śląska tytułu Europejskiej Stolicy Kultury (ESK) w 2016 r.

Tuż przy Przejściu Świdnickim prowadzony jest remont budynku, w którym mieścił się kiedyś Bar Barbara - jedno z najbardziej znanych miejsc spotkań wrocławian w czasach PRL. Po remoncie w tym budynku ma mieścić się siedziba Biura Festiwalowego Impart 2016 - instytucji odpowiedzialnej za przygotowanie Wrocławia do sprawowania tytułu ESK.

Koszt przebudowy Przejścia Świdnickiego to 13 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Kompletny idiotyzm, ta inwestycja to całkowicie zbędne wydawanie pieniędzy i utrudnianie życia mieszkańcom. Kolejne fontanny i fajerwerki. Po mieście i tak nie da się jeździć. Kolejne przejście dla pieszych tylko zwiększy korki. Nie ma żadnego lewoskrętu od wjazdu do miasta od północy WZką aż do Pla...cu Dominikańskiego i Jana Pawła II - Podwalem, trzeba jeżdzić w kółko i tak tworzą się gigantyczne korki (jak np. przy zwężeniu do jednego pasa na JP 2 przy zjeździe w Podwale pod Akademią Muzyczną. Ale Dutkiewicz swoim kolejnym autkiem kupionym za nasze pieniądze może sobie jeździć wszędzie, nieprawdaż?... rozwiń

wrocławski kierowca, 2015-01-15 11:44:56 odpowiedz

Głównym wyzwaniem związanym z realizacją tego projektu jest stworzenie możliwości bezpiecznego przechodzenia pieszych i ruchu rowerzystów przez ulicę Kazimierza Wielkiego na poziomie jezdni, a także odpowiednie uspokojenie ruchu kołowego w tym rejonie.

Aktywna Mobilność, 2015-01-15 08:59:13 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE