PARTNER PORTALU
  • BGK

We wrześniu 2015 r. tramwajem na gdańskiej Morenie

  • PAP    7 listopada 2014 - 16:11
We wrześniu 2015 r. tramwajem na gdańskiej Morenie

We wrześniu 2015 r. gotowa ma być nowa linia tramwajowa na osiedlu Morena w Gdańsku. Około 800-metrowy odcinek wzdłuż ulicy Bulońskiej będzie odgałęzieniem budowanej właśnie trasy łączącej dzielnice Siedlce i Piecki Migowo.




Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm WPRD Gravel i TOR-KAR-SSON. Koszt inwestycji to prawie 23 mln zł brutto.

7 listopada przedstawiciele spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne (spółka w imieniu miasta prowadzi inwestycję) i wykonawcy podpisali umowę na realizację inwestycji. Prace mają być ukończone w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Koszt budowy to prawie 23 mln zł. Realizacja projektu ma przyczynić się do wzrostu liczby osób korzystających z publicznego transportu.

Prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych (GIK) Ryszard Trykosko wyjaśnił, że budowa linii tramwajowej na odcinku od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej (wzdłuż ul. Bulońskiej) na osiedlu Morena w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III B. Według projektu, tramwaje mają się zatrzymywać na dwóch przystankach, roboczo nazwanych: Budapeszteńska oraz Myśliwska. Na osiedlu Morena mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób. Nowa linia połączy Morenę ze Śródmieściem i z Wrzeszczem.

Trykosko podał, że zadanie obejmuje budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Bulońskiej wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, przebudowę oświetlenia i infrastruktury (wodociągowej, kanalizacyjnej, ciepłowniczej i gazowej) wzdłuż realizowanej linii tramwajowej. Przebudowane mają być też skrzyżowania ulic przylegających do trasy tramwajowej i mają powstać przejazdy rowerowe i chodniki.

Czytaj też:  Za drogie oferty na budowę linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena

Linia tramwajowa na Morenie będzie łączyć się też z powstającą PKM (Pomorską Koleją Metropolitalną). Władze miasta argumentują, że rozwój sieci tramwajowej ma przyczynić się m.in. do lepszego skomunikowania transportu publicznego i zwiększenia liczby pasażerów korzystających z PKM.

Uczestniczący w podpisaniu umowy prezydent Gdańska Paweł Adamowicz zapowiedział, że w południowych dzielnicach miasta, w których powstaje obecnie najwięcej osiedli mieszkaniowych w latach 2015-2020 będą budowane kolejne linie tramwajowe. Nowe trasy mają połączyć dzielnice z tzw. górnego tarasu z tzw. dolnym tarasem.

Jako jeden z projektów wymienił budowę tzw. linii Nowopolitechnicznej, czyli linii tramwajowej łączącej Wrzeszcz z górnym tarasem (m.in. z Moreną). "Będzie to swego rodzaju autostrada tramwajowa"- dodał. Ma być też rozwijana sieć tramwajowa w południowych dzielnicach Gdańska, głównie na Ujeścisku i Łostowicach.

Trykosko podał, że w minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano ponad 30 km linii tramwajowej w mieście, co stanowi ok. 30 proc. istniejących tras. Zbudowano ponad 7 km nowych tras tramwajowych (powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska, a powstaje linia łącząca Siedlce i Piecki Migowo). Modernizacja i rozbudowa torowisk jest współfinansowana ze środków UE.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Aktywna Mobilność, 2014-11-10 09:31:44

    Autostrada tramwajowa bywa pretekstem do tworzenia szerokich korytarzy ruchu dla pojazdów dwuśladowych (dla niewtajemniczonych: samochodów) i wiąże się z wyburzeniami kamienic. Lepszym wariantem polityki transportowej miasta jest zadbanie o tworzeniu "velostrad" czyli ciągów bezkolizyjnego... ruchu rowerowego wzdłuż linii kolejowych lub cieków wodnych (kanałów). Perspektywa rozwoju rynku rowerów wspomaganych elektrycznie może otworzyć nowe horyzonty komunikacji w Trójmieście. Warto uruchomić w tym celu wyobraźnię i wolę polityczną.  rozwiń
  • g., 2014-11-09 01:49:28

    "na gdańskim Morenie" - oryginalne. Coś jak "na warszawskiej Mokotowii" :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.