"Węzeł Żelazna" w Kielcach z opóźnieniem

Budowa drogowego "Węzła Żelazna", który ma zreorganizować układ komunikacyjny w centrum Kielc, będzie opóźniona o dwa miesiące - poinformował rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg (MZD) w Kielcach Jarosław Skrzydło.
"Węzeł Żelazna" w Kielcach z opóźnieniem

Zgodnie z umową inwestycja miała zakończyć się w środę, 18 września. Wykonawca - konsorcjum firm Mota-Engil oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych wniosło o wydłużenie terminu realizacji.

"Po analizie wniosku złożonego przez wykonawcę zawierającego szereg przyczyn, nieleżących po stronie ani wykonawcy, ani inwestora, zgodziliśmy się na przedłużenie terminu wykonania inwestycji" - powiedział w środę Skrzydło. Zaznaczył jednak, że wykonawca wnioskował o wydłużenie terminu do końca listopada. "MZD zgodził się na termin 18 listopada, czyli za równie dwa miesiące" - wyjaśnił.

Jak powiedział PAP Skrzydło, wykonawca argumentował opóźnienie m.in. czynnikami pogodowymi, czyli dłuższą niż zwykle zimą oraz ulewnymi deszczami na przełomie maja i czerwca, które uniemożliwiały przeprowadzenie prac ziemnych. We wniosku zwrócono uwagę także na problemy z pracami sieciowymi (m.in. konieczność wyłączenia światłowodów) oraz na niekorzystne czynniki geologiczne, które utrudniały pracę w rejonie przejścia podziemnego pod ul. 1 Maja.

Jest to już druga zmiana terminu oddania inwestycji. Pierwotnie, prace miały zakończyć się 18 maja b.r. "Wykonawca wystąpił wtedy o przesunięcie terminu o cztery miesiące, czyli do 18 września, argumentując, że inwestor (MZD) nie przekazał na czas całego placu budowy. Tak rzeczywiście było" - przyznał Skrzydło. Wynikało to z problemów związanych z przejęciem wykupionych wcześniej nieruchomości.

Rzecznik prasowy wykonawcy - firmy Mota-Engil - Katarzyna Dobrzańska-Junco zapewniła w środę PAP, że do 18 listopada inwestycja będzie zakończona.

Głównym celem przebudowy układu komunikacyjnego centrum jest połączenie drogi krajowej 74 Łączącej Sulejów (Łódzkie) z Lubelszczyzną (ul. Jesionowa i Łódzka) przez drogę wojewódzką 762 (al. Krakowska) z drogą ekspresową Warszawa-Kraków. Tym samym odciążony miał zostać główny ciąg komunikacyjny Kielc, czyli Aleja Dziewięciu Wieków, a co się z tym wiąże kieleckie śródmieście.

Powierzchnia inwestycji obejmuje 21 ha. Wartość robót budowlanych wyceniono na 99 mln zł. Wykup nieruchomości pod inwestycje kosztował 108 mln zł. Łącznie całe przedsięwzięcie warte jest ponad 200 mln zł. Współfinansowane jest w 85 proc z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej".

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE