PARTNER PORTALU
  • BGK

Więcej pasażerów na kolei: PKP Intercity podsumowało 2016 rok

  • pt    2 lutego 2017 - 11:05
Więcej pasażerów na kolei: PKP Intercity podsumowało 2016 rok
W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej (fot. pkp.pl)

• Ponad 38,5 mln przewiezionych pasażerów, około 1,77 mld zł przychodów ze sprzedanych biletów oraz dodatni wynik finansowy na poziomie 47 mln zł.
• W 2016 r. PKP Intercity zanotowało po raz pierwszy od lat dodatni wynik finansowy.




- Wyniki finansowe i wzrost liczby przewiezionych przez PKP Intercity osób pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają ofertę tej spółki, bo jest ona dobrze przygotowana. Po latach tendencji spadkowej następuje wzrost zaufania pasażerów do przewoźników kolejowych. Mam nadzieję, że w kolejnych latach, dzięki ciężkiej pracy wszystkich pracowników PKP Intercity, udział Spółki w rynku przewozowym będzie się zwiększał - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Jak dodał PKP Intercity w 2016 roku wypracowała zysk na poziomie 47 mln złotych:
– Jest to nie tylko ogromny sukces, ale przede wszystkim motywacja do polepszania oferty i dostępności usług, oferowanych przez Spółkę – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Jak zaznaczył wiceminister Andrzej Biitel, przed PKP Intercity stoi zadanie kontynuowania modernizacji taboru kolejowego, zwiększania punktualności pociągów oraz rozwijania sieci połączeń.

W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24% procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku. Natomiast praca eksploatacyjna osiągnęła poziom 57,5 mln pociągokilometrów, czyli o 25% więcej niż w 2015 roku.

W ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów był widoczny we wszystkich grupach klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51% więcej seniorów, 32% rodzin i 26% studentów. Największy wzrost Spółka odnotowała w segmencie pociągów ekonomicznych – na ich pokładach podróżowało 27% klientów więcej niż w 2015 roku. Wzrost podróżnych był widoczny na niemal wszystkich trasach.

Wynik finansowy na plusie

W 2016 roku PKP Intercity osiągnęło najwyższe przychody przewozowe w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24% większy niż w poprzednim roku. Ponadto przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł.

Aby utrzymać rosnący trend w przewozach i zachować konkurencyjność, PKP Intercity opracowało nową strategię taborową na lata 2016-2020. Przewiduje ona inwestycje na poziomie ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego.

Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h.

Zmiany obejmą także zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych.

W 2017 roku, oprócz realizacji nowej strategii taborowej, PKP Intercity planuje skupić się na rozwoju obszaru sprzedaży oraz obsługi klienta. Przewoźnikowi zależy na usprawnieniu zakupu biletów przez Internet. W pierwszej połowie roku planowane jest wdrożenie zakupu biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Zakładane jest również poszerzenie oferty biletowej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • miki, 2017-02-04 19:12:48

    najlepiej byłoby, żeby tiry przewozić koleją
  • w.potega@neostrada.pl, 2017-02-02 16:59:03

    To dobry znak. Powinniśmy przesiadać się z samochodów osobowych na pojazdy torowe i na zbiorowe środki transportu, aby ograniczać trucie się smogiem.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.