Więcej pasażerów na kolei: PKP Intercity podsumowało 2016 rok

• Ponad 38,5 mln przewiezionych pasażerów, około 1,77 mld zł przychodów ze sprzedanych biletów oraz dodatni wynik finansowy na poziomie 47 mln zł.
• W 2016 r. PKP Intercity zanotowało po raz pierwszy od lat dodatni wynik finansowy.
Więcej pasażerów na kolei: PKP Intercity podsumowało 2016 rok
W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej (fot. pkp.pl)

- Wyniki finansowe i wzrost liczby przewiezionych przez PKP Intercity osób pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają ofertę tej spółki, bo jest ona dobrze przygotowana. Po latach tendencji spadkowej następuje wzrost zaufania pasażerów do przewoźników kolejowych. Mam nadzieję, że w kolejnych latach, dzięki ciężkiej pracy wszystkich pracowników PKP Intercity, udział Spółki w rynku przewozowym będzie się zwiększał - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Jak dodał PKP Intercity w 2016 roku wypracowała zysk na poziomie 47 mln złotych:
– Jest to nie tylko ogromny sukces, ale przede wszystkim motywacja do polepszania oferty i dostępności usług, oferowanych przez Spółkę – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Jak zaznaczył wiceminister Andrzej Biitel, przed PKP Intercity stoi zadanie kontynuowania modernizacji taboru kolejowego, zwiększania punktualności pociągów oraz rozwijania sieci połączeń.

W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24% procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku. Natomiast praca eksploatacyjna osiągnęła poziom 57,5 mln pociągokilometrów, czyli o 25% więcej niż w 2015 roku.

W ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów był widoczny we wszystkich grupach klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51% więcej seniorów, 32% rodzin i 26% studentów. Największy wzrost Spółka odnotowała w segmencie pociągów ekonomicznych – na ich pokładach podróżowało 27% klientów więcej niż w 2015 roku. Wzrost podróżnych był widoczny na niemal wszystkich trasach.

Wynik finansowy na plusie

W 2016 roku PKP Intercity osiągnęło najwyższe przychody przewozowe w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24% większy niż w poprzednim roku. Ponadto przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł.

Aby utrzymać rosnący trend w przewozach i zachować konkurencyjność, PKP Intercity opracowało nową strategię taborową na lata 2016-2020. Przewiduje ona inwestycje na poziomie ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego.

Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h.

Zmiany obejmą także zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych.

W 2017 roku, oprócz realizacji nowej strategii taborowej, PKP Intercity planuje skupić się na rozwoju obszaru sprzedaży oraz obsługi klienta. Przewoźnikowi zależy na usprawnieniu zakupu biletów przez Internet. W pierwszej połowie roku planowane jest wdrożenie zakupu biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Zakładane jest również poszerzenie oferty biletowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

najlepiej byłoby, żeby tiry przewozić koleją

miki, 2017-02-04 19:12:48 odpowiedz

To dobry znak. Powinniśmy przesiadać się z samochodów osobowych na pojazdy torowe i na zbiorowe środki transportu, aby ograniczać trucie się smogiem.

w.potega@neostrada.pl, 2017-02-02 16:59:03 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE