Wielki remont na stacji Gdańsk Główny

Stacja Gdańsk Główny będzie bardziej komfortowa i funkcjonalna. System informacji wizualnej i głosowej oraz oznakowanie ułatwią pasażerom obsługę. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację stacji.
Wielki remont na stacji Gdańsk Główny
Stacja Gdańsk Główny łączy komunikację trójmiejską, regionalną i dalekobieżną (fot.pkp.plk)

• Stacja Gdańsk Główny łączy komunikację trójmiejską, regionalną i dalekobieżną.

• W trakcie modernizacji będzie na bieżąco obsługiwała pasażerów.

• Inwestycja warta 62 mln zł rozpocznie się jeszcze w tym roku.

- Przebudowa stacji Gdańsk Główny to zwiększenie komfortu podróży w relacjach aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Ta wizytówka całego Trójmiasta doczeka się teraz odpowiedniej oprawy. Funkcjonalność stacji będzie zachowana na następne lata i różnicę odczują nie tylko mieszkańcy ale także turyści – mówi Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Na stacji przebudowane będą perony. Wyższe, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią ułatwią dostęp do pociągów. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. PLK zadbają, aby zostały zachowane ich historyczne walory. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.

- Tylko w tym roku przekroczyliśmy już pułap 11 mld zł w podpisanych umowach. Modernizacja stacji Gdańsk jest kolejną, która dotyczy ważnego węzła komunikacyjnego. Z Krajowego Programu Kolejowego zmieniają się także m.in.: Warszawa Zachodnia, Rzeszów, Dęblin, Legnica – mówi Arnold Bresch dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP PLK  podpisały umowę na wykonanie modernizacji z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor za 62 mln złotych. W lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze do robót budowlanych. Całość prac zakończy się w styczniu 2020 roku.

Dworzec do remontu

PKP S.A. przeprowadzi w tym samym czasie modernizację  dworca Gdańsk Główny. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca.

PKP posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę.

Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacja wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE