Wielkopolskie. Nowa obwodnica Jarocina za 294 mln zł odciąży centrum miasta

Nowa obwodnica Jarocina została oddana do użytku w środę 30 sierpnia. Koszt, trwającej dwa lata inwestycji wyniósł 294 mln zł, z czego 85 proc. to środki unijne.
Wielkopolskie. Nowa obwodnica Jarocina za 294 mln zł odciąży centrum miasta
Obwodnica Jarocina została otwarta 30 sierpnia (fot.gddkia)

• Budowa obwodnicy Jarocina przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych w Poznaniu rozpoczęła się pod koniec 2014 roku.

• Koszt robót wynikający z przetargu to prawie 294 mln złotych. Natomiast wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wyniosła 85 procent.

• Na blisko 13-kilometrowym odcinku drogi trwać będą jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe

"Inwestycja ma kluczowe znaczenie, zarówno dla mieszkańców Jarocina, w którym ruch zostanie znacząco uspokojony i poprawi się bezpieczeństwo, jak i dla całej infrastruktury drogowej w Wielkopolsce. Musimy robić wszystko, aby stale poprawiać bezpieczeństwo i komfort podróżowania po naszym województwie" - powiedział po uroczystym otwarciu obwodnicy Jarocina wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

.Dwujezdniowa droga ekspresowa uwolni Jarocin od ruchu ciężkiego i przejmie ruch tranzytowy z istniejącej drogi krajowej nr 11, biegnącej dotychczas przez centrum miasta. Kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż.

Cała trasa S11, w ciągu której biegnie obwodnica Jarocina, łączy Kołobrzeg przez Poznań z Bytomem. Na nową trasę będzie też skierowany ruch z pozostałych krajówek - 12 i 15.

"Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla Jarocina drogami poprzez węzły Mieszków i Jarocin. Kierowcy pojadą dwupasmową trasą ekspresową o długości prawie 13 kilometrów, która skróci mieszkańcom południowej Wielkopolski podróż do Poznania" - wyjaśnił wojewoda wielkopolski.

Obwodnica przebiega w ciągu drogi S11 i składa się z dwóch podstawowych elementów: ponad 10-kilometrowej, dwupasmowej drogi ekspresowej oraz łącznika i dwóch węzłów drogowych o długości prawie 3 kilometrów. Do tego dochodzi 13 obiektów inżynierskich, w tym jeden wiadukt kolejowy, oświetlenie i ogrodzenie obwodnicy a także wyciszające ekrany akustyczne.

Funkcjonowanie obwodnicy, jak podkreślono w poznańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, wpłynie pozytywnie na środowisko i spowoduje poprawę klimatu akustycznego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, gleby i wód na terenach znajdujących się w pobliżu dróg.

Wojewoda wielkopolski podkreślił, że budowa obwodnicy Jarocina to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej.

Na blisko 13-kilometrowym odcinku drogi trwać będą jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe. Pierwsze pojazdy wjechały na obwodnicę po godzinie 12.00.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

A i tak jadąc nad morze skorkujemy się w Jastrowiu.

Pier, 2017-09-03 15:50:25 odpowiedz

13km w 3 lata... Masakra.

Juzew Wons, 2017-08-31 07:31:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE