Wielopoziomowy parking Park&Ride otwarto w Tychach

Wielopoziomowy parking w systemie Park&Ride, czyli Parkuj i Jedź otwarto w czwartek w Tychach (Śląskie). Ma cztery poziomy i pomieści ponad 350 samochodów. Z parkingu mogą m.in. korzystać podróżni przesiadający się na Szybką Kolej Regionalną.
Wielopoziomowy parking Park&Ride otwarto w Tychach
fot. UM Tychy

Parkingi w systemie Park&Ride powstają w pobliżu węzłów komunikacyjnych, tyski otwarto obok dworca kolejowego. Najdalej za trzy miesiące obok Stadionu Zimowego zostanie oddany do użytku kolejny tego typu parking (tym razem podziemny). "Parkingi są więc zlokalizowane przy początkowym i końcowym przystanku Szybkiej Kolei Regionalnej przejeżdżającej przez miasto" - poinformowała rzeczniczka Urzędu Miasta w Tychach Ewa Grudniok.

Obiekt znajdujący się przy dworcu PKP został m.in. wyposażony w tablice cyfrowe, na których wyświetlane są informacje o odjazdach najbliższych pociągów, autobusów i trolejbusów.

Czytaj też: Kraków inwestuje w system parkingów Park&Ride

"Nowy parking działa w systemie +Parkuj i Jedź+, to oznacza, że mogą w nim pozostawić samochody podróżni, którzy przesiadają się na pociągi. Pasażerowie Szybkiej Kolei Regionalnej z biletem w taryfie pomarańczowej (autobusowo-kolejowo-trolejbusowej) przez pierwsze 12 godzin parkują za darmo, dopiero za każde następne rozpoczęte 12 godzin będą musieli zapłacić 5 zł" - podała Grudniok. Pasażerowie innych pociągów (posiadający ważny bilet kolejowy) za pierwsze 12 godzin postoju zapłacą 2 zł (za każde następne - 5 zł).

Parking, jak podkreśliła Grudniok, ma służyć osobom podróżującym kolejami, jak również rowerzystom, którzy mogą zostawiać rower w strefie Bike&Ride (dla rowerzystów). "Tychy to miasto, które pod względem liczby rowerzystów i ścieżek rowerowych wyróżnia się na tle innych miast na Śląsku. Dlatego nawet przygotowując zasady korzystania z parkingu dla samochodów nie mogliśmy o tym zapomnieć. Na poziomie pierwszym powstała specjalnie wyznaczona strefa dla jednośladów - Bike&Ride, gdzie nie obowiązuje ruch samochodowy a rowerzyści mogą pozostawić swoje rowery zupełnie za darmo" - poinformowano.

Otwarty w czwartek parking Park&Ride jest częścią szerszego zadania realizowanego przez miasto Tychy ze spółką Tramwaje Śląskie - "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Jest ono współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Warty ponad 60 mln zł projekt obejmuje budowę obu parkingów Park&Ride (nowo otwartego oraz będącego jeszcze w budowie) oraz oddanego do użytku w ub. roku dworca autobusowego przy dworcu PKP.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Szukam informacji na temat kosztu budowy jednego miejsca do parkowania samochodu w tym obiekcie. Roczny koszt utrzymania takiego miejsca przypuszczalnie także nie jest bagatelny. Nie powinien być pokrywany z funduszy publicznych: parkingi Park and Ride są formą wspierania finansowego ludzi wyprowadz...ających się z centrów miast na przedmieścia, a nie sposobem na zrównoważony rozwój. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2015-01-16 13:10:31 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE