Wiemy jak będą wyglądały stacje II lini metra

Są nowe projekty koncepcyjne dla kolejnych odcinków II linii metra, obejmujących 3 stacje odcinka zachodniego i 3 stacje odcinka wschodniego-północnego. W stołecznym ratuszu podpisano umowę ze zwycięzcami konkursu na wykonanie projektów budowlanych dla poszczególnych odcinków.

- Budujemy centralny odcinek II linii metra, ale planujemy też dalszy rozwój Warszawy. Dziś mamy już koncepcje projektów dla 6 dalszych stacji II linii metra i odcinków je łączących. Podobnie jak przy centralnym odcinku II linii metra, chcemy uzyskać na ich budowę środki unijne. Będziemy o to zabiegać - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Czytaj też: Wykonawca metra ponosi koszty utrudnień

 Zwycięzcami konkursu są Biuro Projektów Metroprojekt, które zaprojektuje 3 stacje dla odcinka zachodniego, czyli Wolska, Moczydło, Księcia Janusza oraz ILF Consulting Engineers Polska, projektant stacji odcinka wschodniego-północnego, tj. stacje Szwedzka, Targówek I i Targówek II.
 
Ostatecznie prace konkursowe złożyło 14 firm, z czego 5 prac dotyczyło I etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra, a 9 prac I etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra.

Planowana lokalizacja stacji odcinka zachodniego II linii metra jest następująca:

- C8 (Wolska) – rejon skrzyżowania ulicy Płockiej z ulicą Wolską

- C7  (Moczydło) – rejon skrzyżowania ul. Górczewskiej z ul. Syreny

- C6 (Księcia Janusza) – rejon skrzyżowania ­ul. Górczewskiej z ulicą Księcia Janusza

 
Z kolei planowana lokalizacja stacji odcinka wschodniego –północnego II linii metra jest następująca:

- C16 (Szwedzka) – rejon skrzyżowania ulicy Strzeleckiej z ulicą Szwedzką

- C17 (Targówek I) – rejon skrzyżowania ulicy M. Ossowskiego z ulicą Pratulińską

- C18 (Targówek II) – rejon skrzyżowania ulicy Pratulińskiej z ulicą Trocką

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Na milosc Boska, to nie Moskwa z okresu Stalina. Wazne jest nie jak ladnie bedzie ale jak blisko bedzie z wyjscia/wejscia z metra do przystankow tramwajow/autobusow (patrz Wieden, gdzie w centrum to jest TA SAMA WYSEPKA DLA PIESZYCH). Moze wielcy projektanci opublikuja te mapki - na 1 lini metra w W...arszawie jest to zwykle co namniej 100-200 metrow plus rozne schody. A co z inwalidami BEZ WOZKOW i innymi Warszawiakami ktorzy maja trudnosci z chodzeniem? Jest to zreszta typowy problem - jesli sa ulatwienia to dokladnie dla osob na wozkach, a nie dla osob ktore moga tylko troche chodzic, ale jeszcze nie sa na wozkach. Pozdrawiam projektantow w imieniu ich ojcow/dziadkow. Prof. Miroslaw Wyszynski (ktory jeszcze moze troche chodzic ale tylko bardzo blisko). rozwiń

ML Wyszynski - Ochota, 2012-09-21 14:11:51 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE