PARTNER PORTALU
  • BGK

Wkrótce ruszy przebudowa dworca

  • PAP    28 marca 2011 - 16:05
Wkrótce ruszy przebudowa dworca

W 2011 roku ma ruszyć budowa węzła komunikacyjnego przy dworcu Łódź Fabryczna. Sam dworzec, który zostanie schowany pod ziemię, będzie przystosowany m.in. do obsługi Kolei Dużych Prędkości. Inwestycja warta ponad 2 mld zł ma być zakończona w grudniu 2014 roku.




Poinformował o tym w poniedziałek w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Szef resortu uczestniczył w podpisaniu umowy o współpracy przy realizacji inwestycji między władzami Łodzi, PKP S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Sprawdź notowania prezydent Łodzi

Grabarczyk uważa, że łódzka inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju w naszym kraju Kolei Dużych Prędkości (KDP). Przypomniał, że przez Łódź ma prowadzić w przyszłości tzw. "linia Y", prowadząca z Warszawy do Łodzi, gdzie rozdzieli się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć długość ok. 450 km, a pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/godz.

Szef resortu jest przekonany, że takie inwestycje jak łódzka przekonają "niedowiarków" do tego, że kolej ma przyszłość.

W podobnym tonie o łódzkiej inwestycji wypowiadał się prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Podkreślił, że tylko "schowanie dworca pod ziemię" umożliwi jej realizację, bo Kolei Dużych Prędkości nie można byłoby puścić przez centrum miasta.

Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.

Ponadto mają powstać wielopoziomowe parkingi i tunel doprowadzający tory do dworca. Szacowany koszt tej części inwestycji to ponad 2 mld zł.

Realizowana przez miasto część projektu ma kosztować w sumie 595 mln. Za te pieniądze ma powstać m.in.: podziemny dworzec autobusowy i trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji tramwajowej i drogowej wokół dworca kolejowego. Ma on stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.