Wkrótce ruszy przebudowa dworca

W 2011 roku ma ruszyć budowa węzła komunikacyjnego przy dworcu Łódź Fabryczna. Sam dworzec, który zostanie schowany pod ziemię, będzie przystosowany m.in. do obsługi Kolei Dużych Prędkości. Inwestycja warta ponad 2 mld zł ma być zakończona w grudniu 2014 roku.
Wkrótce ruszy przebudowa dworca

Poinformował o tym w poniedziałek w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Szef resortu uczestniczył w podpisaniu umowy o współpracy przy realizacji inwestycji między władzami Łodzi, PKP S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Sprawdź notowania prezydent Łodzi

Grabarczyk uważa, że łódzka inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju w naszym kraju Kolei Dużych Prędkości (KDP). Przypomniał, że przez Łódź ma prowadzić w przyszłości tzw. "linia Y", prowadząca z Warszawy do Łodzi, gdzie rozdzieli się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć długość ok. 450 km, a pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/godz.

Szef resortu jest przekonany, że takie inwestycje jak łódzka przekonają "niedowiarków" do tego, że kolej ma przyszłość.

W podobnym tonie o łódzkiej inwestycji wypowiadał się prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Podkreślił, że tylko "schowanie dworca pod ziemię" umożliwi jej realizację, bo Kolei Dużych Prędkości nie można byłoby puścić przez centrum miasta.

Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.

Ponadto mają powstać wielopoziomowe parkingi i tunel doprowadzający tory do dworca. Szacowany koszt tej części inwestycji to ponad 2 mld zł.

Realizowana przez miasto część projektu ma kosztować w sumie 595 mln. Za te pieniądze ma powstać m.in.: podziemny dworzec autobusowy i trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji tramwajowej i drogowej wokół dworca kolejowego. Ma on stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE