Wkrótce zakończenie remontu trasy kolejowej Inowrocław-Jabłonowo

Inwestycja pozwoli na skrócenie czasu podróży o 23 minuty oraz jazdę pociągów osobowych z prędkością do 120 km/h i towarowych do 100 km/h.

W maju zakończy się rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 353 z Inowrocławia do Jabłonowa (Kujawsko-Pomorskie).

Rewitalizacją objęto 90-kilometrowy odcinek Inowrocław - Jabłonowo z wyłączeniem fragmentu Toruń Główny - Toruń Wschodni, który będzie realizowany w ramach innego projektu.

"Planujemy inwestycje zakończyć w maju. Prowadzone są ostatnie prace na stacji Gniewkowo, a do czerwca potrwają odbiory przejazdów kolejowo-drogowych. Czas podróży skróci się we wrześniu, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład" - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Toruniu kierownik kontraktu Wieńczysław Szwindowski z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Przeprowadzenie prac modernizacyjnych na dwutorowej i zelektryfikowanej trasie Inowrocław - Jabłonowo było konieczne ze względu na zły stan techniczny torów, trakcji i urządzeń sterowania ruchem. Ze względów bezpieczeństwa pociągi nie mogły jeździć z prędkością, jaką przewidywały założenia konstrukcyjne.

W ostatnich latach wprowadzono ograniczenia prędkości pociągów osobowych, w zależności od fragmentu trasy, od 40 do 100 km/h.

W ramach inwestycji wymieniono 167 km torów i 75 rozjazdów, zmodernizowano 16 obiektów inżynierskich (wiadukty, most, przejście podziemne) oraz wyremontowano 55 przejazdów i osiem przepustów.

Podniesiono kategorię 23 przejazdów kolejowo-drogowych przez wyposażenie dotychczasowych przejazdów niestrzeżonych w samoczynne sygnalizacje. Na przejazdach montowane są półrogatki i sygnalizacja świetlno-dźwiękowa. Dodatkowo pięć przejazdów zostanie wyposażonych w monitoring, pozwalający na zapis stanu aparatury, wykrywanie nieprawidłowości i rejestrację zdarzeń.

W ocenie kierownika kontraktu roboty na odcinku Inowrocław-Jabłonowo są obecnie zaawansowane w 94 proc.

Wartość projektu wynosi 263,4 mln zł, z czego 213,8 mln zł będzie stanowić dofinansowanie unijne.

Cała linia kolejowa nr 353 ma prawie 400 km długości, łączy Poznań ze Skandawą przy granicy z Rosją, w województwie warmińsko-mazurskim.

Polskie Linie Kolejowe SA w ciągu ostatnich lat realizują w regionie kujawsko-pomorskim projekty wartości prawie 1 mld zł. Do końca 2015 r. zostanie wyremontowanych prawie 400 km torów i 200 przejazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE