Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla lotniska w Szymanach

Spółka Warmia i Mazury, zarządzająca lotniskiem w Szymanach koło Szczytna, złożyła do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla portu lotniczego - poinformował PAP prezes spółki Leszek Krawczyk.
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla lotniska w Szymanach

Dodał, że wydanie decyzji środowiskowej jest najważniejszym postanowieniem warunkującym uruchomienie portu.

Justyna Kostrzewska z RDOŚ w Olsztynie potwierdziła, że "do Regionalnej Dyrekcji wpłynął od inwestora wniosek wraz z raportem oddziaływania na środowisko". Podkreśliła, że teraz urzędnicy analizują pod względem formalnym złożone dokumenty. Zaznaczyła, że prawdopodobnie pod koniec stycznia RDOŚ w Olsztynie rozpocznie właściwe postępowanie.

"Wówczas też w prowadzonym postępowaniu administracyjnym przewidziany jest udział społeczeństwa. W ciągu 21 dni każdy chętny będzie mógł złożyć swoje wnioski i uwagi dotyczące merytorycznej działalności portu lotniczego" - dodała.

Czytaj też: Sądowa batalia o lotnisko w Szymanach

Kostrzewska podkreśliła, że postępowanie może potrwać około trzech miesięcy. Postanowienie o wydaniu decyzji środowiskowej przez RDOŚ nie jest prawomocne i stronom, w tym przypadku inwestorowi, czyli samorządowej spółce Warmia i Mazury, instytucjom publicznym takim jak samorządy, nadleśnictwa czy zarządom dróg albo osobom fizycznym przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Jak powiedział PAP prezes spółki Warmia i Mazury Leszek Krawczyk, rozbudowa portu ma kosztować 200 mln zł, a unijne dofinansowanie inwestycji ma wynieść do 76 proc. Aby unijna dotacja nie przepadła, port lotniczy musi być uruchomiony do 2015 roku. Prace budowlane powinny się zatem rozpocząć na początku 2014 roku.

Port regionalny dla Warmii i Mazur ma powstać w miejscu byłego wojskowego lotniska w Szymanach. Wojskowe lotnisko działało do 2004 roku. Potem zarządzała nim cywilna spółka Port Lotniczy Mazury sp. z o.o., która borykała się z problemami finansowymi. Od tego czasu działalność lotniskowa była zawieszona. W 2008 roku spółka pozyskała inwestora strategicznego - European Business Partners sp. z o.o. Posiadający 61 proc. udziałów EBP deklarował pozyskanie kapitału i przywrócenie na lotnisku ruchu oraz zbudowanie z unijnych pieniędzy portu lotniczego.

Ponieważ deklaracje te nie zostały zrealizowane, władze regionu wypowiedziały umowę dzierżawy spółce Port Lotniczy Mazury i do zarządzania lotniskiem powołały samorządową spółkę Warmia i Mazury.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE